دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ تلبس جمعی از طلاب مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ امام جمعه اهواز با اشاره به روایت «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ»، گفت: توقع مردم از طلاب و روحانیت این است که هرچیزی که می خواهیم ابتدا خودمان به آن عامل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم تلبس جمعی از طلاب چند مدرسه علمیه استان خوزستان همزمان با سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: لباس روحانیت، لباس اقامه دین است و مردم باتوجه به اینکه دسترسی به امام معصوم ندارند و هرکجا که یک عالم دینی رفتار او نزدیک به رفتار اهل بیت(ع) باشد، بیشترین اثرگذاری در اخلاق و رفتار مردم دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایت «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ»، ادامه داد: توقع مردم از طلاب و روحانیت این است که هرچیزی که می خواهیم ابتدا خودمان به آن عامل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: اگر طلبه و روحانی حرف از نماز اول وقت می زند ابتدا خود او باید به آن عامل باشد، اگر وعده ای می دهیم ابتدا خودمان به آن عمل کنیم.

وی به روایت «لَوْلَا اسْتِغْفارُ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ، لَهَلَک مَنْ عَلَیها إلّا خَواصَّ الشّیعَةِ الَّتی تَشْبَهُ اقْوالُهُمْ افْعالَهُمْ»، گفت: در این روایت آمده است که اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی از شماها برای همدیگر نبود، هرکس در روی زمین بود هلاک می گردید، مگر آن شیعیان خاصّی که گفتارشان با کردارشان یکی است.

در این مراسم ۱۶ نفر از طلاب حوزه های علمیه حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان هفتکل، امام مهدی(عج) زرگان، حضرت المهدی(عج) شهرستان مسجدسلیمان، امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، آیت الله قاضی(ره) شهرستان دزفول، امام خمینی(ره) بندرامام، حضرت علی بن ابیطالب(ع) کوی علوی و حضرت ولیعصر(عج) اهواز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha