پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
واگذاری ۱۸۱۴ قطعه زمین به خانواده‌های چند قلویی استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ طی آیینی و با حضور مسئولان ارشد استانی تعداد یک هزار ۸۱۴ قطعه زمین به خانوار ماده ۴ جوانی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین واگذاری زمین به ۱۸۱۴خانوار ماده ۴ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت ایام شعبانیه نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و معاونین وی و همچنین تعدادی از خانواده‌های چندقلویی در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد گفت: این خانواده ها براساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین دریافت کرده اند.

محمد راستا افزود: پیش از این ۵۴۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی در طرح قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کرده بودند.

وی بیان کرد: استفاده از مزایای مسکن در طرح جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از پیری جمعیت کشور آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درحال اجرا بودن طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از راهبردهای مهم دولت برای صاحب خانه شدن اقشار کم درآمد است تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ هزار خانه این طرح در استان در دست ساخت است.

راستا عنوان کرد: همچنین هفت هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات دولتی در مناطق روستایی استان در حال ساخت است.

در طرح ملی مسکن کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم

علی محمد روستا معاون عمرانی و هماهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم با حمایت های گوناگون از کمک های درمانی به فرزند آوری زوج های جوان گرفته تا اهدای زمین تلاش های گسترده ای برای پیشگیری از پیری جمعیت در استان انجام داده است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نشاط؛پویایی و آینده ایران قوی نیازمند داشتن جمعیت جوان است افزود: تغییر نگرش ها درباره فرزندآوری در خانواده ها نیازمند مشارکت رسانه های ارتباط جمعی در اطلاع آگاهی بخشی است.

وی با اشاره به اینکه دولت طرح های مختلفی برای تامین مسکن خانواده های کم درآمد کهگیلویه وبویراحمد در دست ساخت دارد تاکید کرد: کیفیت ساخت و ساز در این طرح ها اولویت مسئولان در این طرح است.

روستا با تاکید بر اینکه کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است با هماهنگی های ایجاد شده بین دستگاه های اجرایی متولی و نظام مهندسی استان و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت خانه های طرح در حد شخصی ساز در اختیار مردم احداث کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha