شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه طبس

حوزه/ امام جمعه طبس با بیان این‌که دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور افراد در صحنه انتخابات است، گفت: اما رای ندادن دردی دوا نخواهد کرد و مردم با شرکت در انتخابات موجب تعیین سرنوشت مناسبی برای خودشان خواهند شد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان این‌که انتخابات یک عبادت اجتماعی است، اظهار کرد: امروز همه دنیا به این انتخابات ملت ایران نگاه می‌کنند و بایستی اختلاف‌ها را کنار گذاشت و کسی نباید از صندوق‌ها روی گرداند.

وی ادامه داد: باید همگان تلاش کنند تا انتخاب بهتر صورت گیرد، کف صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده است، مردم نیز باید افراد اصلح را اگر می‌توانند خودشان و اگر نمی‌توانند با کمک افراد مورد اعتماد، انتخاب کنند.

امام جمعه طبس از انتخابات به عنوان جشن بزرگ ملت یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است آن است که انقلاب اسلامی پدید آورنده مردم سالاری دینی است و باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: هر رای در انتخابات یک تیر مستقیم به چشم دشمن و هر گونه کوتاهی از حضور در انتخابات و صندوق‌های رأی به عنوان نشان دادن چراغ سبز به دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نوع خود بی‌سابقه بوده و افرادی که خواستار پایان دادن به این جنایات بشری در جهان هستند باید با قاطعیت در انتخابات حضور یافته و زمینه ادامه اقتدار و اعتلای نظام اسلامی را فراهم کنند.

خطیب جمعه طبس ضمن دعوت از همه مردم کشور و خصوصا خراسان‌جنوبی و شهرستان طبس به حضور گسترده در انتخابات پیش‌رو، ابراز کرد: مردم فهیم و بصیر به فرموده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، اجازه ورود نفوذی‌ها و نااهلان و وابستگان به غرب را به مجلس شورای اسلامی نخواهند داد و با حضور محکم خود در صحنه انتخابات مجدد با آرمان‌های امام راحل(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری بیعت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور افراد در صحنه انتخابات است، بیان داشت: اما رای ندادن دردی دوا نخواهد کرد و مردم با شرکت در انتخابات موجب تعیین سرنوشت مناسبی برای خودشان خواهند بود.

وی با بیان این‌که در انتخابات مسائل زیادی مطرح است که حضور و مشارکت حداکثری، مهم ترین مؤلفه در انتخابات است، متذکر شد: عملکرد ما مسئولین باید به گونه ای باشد که مردم را به نظام و انقلاب امیدوار کنیم و آنها برای آینده نظام و انقلاب احساس مسئولیت کنند و حضورشان، حضور پررنگ تری باشد.

امام جمعه طبس در ادامه خطاب به نامزدهای انتخاباتی، گفت: دیگر مسئله انتخابات، انتخابات رقابتی و در عین حال رفاقتی است و رقابت در انتخابات، باید رقابت های سالم باشد تا خدای نکرده منجر به ایجاد اختلاف نشود و در یک فضای سالم رقابتی، بتوانیم حضور حداکثری را داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این نکته که باید نامزدهای انتخابانی از دادن قول‌های بیهوده به مردم خودداری کنند، گفت: اگر یک نامزد انتخاباتی به صورت شفاف برنامه و عملکرد آینده خود را ارائه دهد، مردم می‌توانند میزان امکان اجرایی شدن آن برنامه را سنجیده و با واقعیت‌های موجود و نیازهای خود تطبیق دهند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که یک نماینده اختیارات چندانی برای وعده دادن ندارد،تصریح کرد:دلیل این امر آن است که در مجلس،به صورت دسته‌جمعی تصمیم‌گیری می‌شود و لذا کاندیداهای انتخاباتی باید از دادن وعده‌های بزرگی که قابل عمل نیست پرهیز کنند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این مهم که نباید کاندیداها، مردم را با دادن وعده‌های بیجا متوقع کنند، ابراز کرد: این امر سبب می‌شود که مردم از انتخابات مأیوس شوند.

وی با بیان این‌که یک نماینده پیگیر و فعال می‌تواند با دادن طرح‌های خوب و شایسته پیگیر مسائل حوزه انتخابیه خویش باشد، اظهار داشت: همانطور که اشاره شد باید به مردم وعده‌های قابل عمل داده شود و نباید فراموش کنیم که دادن وعده‌های واهی به مردم،به انقلاب و مجلس آسیب می‌زند.

امام جمعه طبس ادامه‌ داد: وقتی مردم دریابند که یک نامزد با برنامه عملیاتی کاملا مشخص و قابل اجرا پا به عرصه میدان گذاشته است، بی شک با دلگرمی بیشتری پای صندوق رأی حاضر می‌شوند و از طرف دیگر فرد صالح و شایسته‌ای را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha