دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
صفایی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: شهر بوشهر از جهت فضای سبز و درخت و درختکاری دچار فقر است و این نهضت کاشت هرچند که دیر نتیجه می‌دهد اما باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر و کارکنان این دستگاه، اظهار داشت: درختکاری و فضای سبز آنقدر در نظام آفرینش مهم است که خداوند بهشت را با درخت معرفی کرده و اسم آن را جنت گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در روایات خاستگاه نظام بشریت در بهشت با درختان خاص است، پس بهشت یک بوستان درخت محور است، در نظام زیست بوم انسانی چند چیز بسیار مهم است که یکی از آنها هوای نفسانی و یکی دیگر تثبیت خاک، ایجاد فضای پرجاذبه و زیبا و استفاده از آثار و نتایج و ثمرات و استفاده از بازیافت است که همه اینها با درخت محقق شده است.

امام جمعه بوشهر گفت: بنابراین درخت و درختکاری یک کار فوق العاده مهم در نظام بشریت بوده و بدین جهت است که روی استفاده از درخت و توسعه فضای سبز در شرایط کنونی به عنوان یک ضرورت زیست بوم انسانی باید نگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: در فضای ایران به غیر منطقه شمال و شمال شرقی، در بسیاری از جاها با کمبود فضای سبز و درختکاری مواجه هستیم و هرچه به سمت مرکز و جنوب ایران حرکت می‌کنیم، از کثرت فضای سبز و درختکاری کاسته می‌شود، شهر بوشهر نیز از جهت فضای سبز و درخت و درختکاری دچار فقر است و این نهضت کاشت هرچند که دیر نتیجه می‌دهد اما باید انجام شود.

وی بیان کرد: در فضای درختکاری فضایی دریایی، فضای باز و بسته باید طرح داشته باشیم و با مطالعه این کار صورت گیرد، در ابتدای انقلاب درخت‌هایی وارد استان بوشهر شد که زیان‌های جبران ناپذیری داشته، آب زیر زمینی را از بین برد و بیماری آلرژی به وجود آورد، لذا در جهان به سمت درختان مثمر و کم آب و با قدرت پوشش وسیع رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: با مطالعه بسیار خوب و دقیق می‌توان روی اصله‌های کاشت متناسب با محیط دریا، فضای باز و بسته کار کرد، فضای استان بوشهر لازم است از این حالت خارج و فضای سبز داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر خواستار تدوین طرح جامع ۲۰ ساله در حوزه درختکاری و ایجاد فضای سبز در استان شد و اظهار کرد: استان را از این حالت نجات دهید که اگر این کار را نکنید، آلاینده‌های صنعتی، استان را دچار بحران جدی خواهد کرد و نیز با توجه به اینکه استان در معرض سیل است، نبود این درختان باعث می‌شود که سیل قدرت تخریب بالاتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری پس از این دیدار در هفته منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری در حیاط دفتر نماینده ولی فقیه در استان چند اصله نهال کاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha