دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
منابع

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی از تاکیدات دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام مجید مویدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، امروز در آئین کاشت نهال که مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) نسبت به حفظ و صیانت از منابع طبیعی و همچنین محیط زیست تاکید فراوان شده اس؛ لذا همه انسان ها باید در صیانت از منابع طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه گسترش فضای سبز، کاشت و مراقبت از درخت از مواردی است که در دین مبین اسلام نسبت به آن اهتمام ویژه ای شده است، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، یکی از فعالیت هایی که با نیت و انگیزه‌های الهی انجام می‌دادند، کاشت نهال و درخت بود.

حجت الاسلام مویدی بر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: در روز قیامت از انسان درباره رعایت حقوق درختان هم سؤال خواهد شد.

امروز همزمان با آغاز هفته درختکاری ۷۰۰ نهال و درخت در سایت مرکزی دانشگاه لرستان به همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان کاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha