دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: کلید حل مشکلات کشور تشکیل یک مجلس قوی است و مجلس قوی نیز با حضور قوی شما مردم رقم می‌خورد، پس همه باید در صحنه باشیم و سرنوشت کشور را با دستان خود رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه ۷۱ سوره نساء، اظهار داشت: حضور امت اسلامی در صحنه‌ها، میدان‌ها و خصوصا در میدان انتخابات قطعا مصداق (انْفِرُوا جَمِیعًا) و همه با هم به‌سوی دشمن حرکت کردن است.

وی افزود: چرا که این صحنه‌ها دشمن را مضطرب و ناامید می‌کند و به عقب گرد وادار می‌کند، پیام مهم این آیه آن است که مسلمانان باید برای حفظ اسلام و دست‌آوردهای آن همگی بسیج شوند.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به ۱۴ اسفند هفته احسان و نیکوکاری، یادآور شد: هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته‌ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است، کسانی که از توانایی مالی و مادی خوبی برخوردار هستند لازم است به یاری هم‌نوعان خود بشتابند و کمیته امداد امام(ره) را یاری رسانند.

حجت الاسلام زاهددوست، با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، گفت: امروز حفظ منابع طبیعی و اهمیت دادن به درختکاری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: مردم با کاشت درخت به عنوان سنت حسنه دینی در حفظ و توسعه طبیعت و فضای سبز مشارکت کنند.

امام جمعه خورموج با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان نزدیک است، لذا مساجد را باید از لحاظ محیطی و برنامه‌ای آماده کنیم، مسجد تراز اسلام و انقلاب باید برای تربیت، معرفت افزایی، روشنگری، دشمن شناسی و جذب کودکان و جوانان برنامه داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز روز سرنوشت ساز آزمون بزرگ ملت ایران است، انتخابات حماسی و باشکوه وحدت ملی، استقلال و اقتدار ما را بالا می‌برد و منافع ملی ما را تأمین می‌کند.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: هر کس ایران را دوست دارد و عزت و پیشرفت ایران را می‌خواهد، باید امروز پای صندوق رأی حاضر شود، ملت بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، به ایران است، دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید.

خطیب جمعه خورموج گفت: کلید حل مشکلات کشور تشکیل یک مجلس قوی است و مجلس قوی نیز با حضور قوی شما مردم رقم می‌خورد، پس همه باید در صحنه باشیم و سرنوشت کشور را با دستان خود رقم بزنیم.

وی ادامه داد: از فرصت نیم روز باقیمانده امروز هم جهت روشنگری و جذب دوستان و دیگران به پای صندوق رأی استفاده کنیم. رهبر معظم انقلاب در دیدار رأی اولی‌ها فرمودند: اصلح کسی است که در تقید به دین و عمل به دین از همه بهتر و جلوتر باشد، به مبارزه با فساد عقیده جدی داشته باشد و نسبت به منافع ملی از همه جدی‌تر باشد.

حجت الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: به افراد بی‌میل به انتخابات نیز فرمودند: بهتر است این افراد قدری فکر کنند، رأی ندادن هیچ فایده‌ای ندارد اما حداقل در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد، هر چند ما معتقدیم رأی دادن حتما فایده و دست آورد، دارد.

وی با بیان اینکه برنده اصلی انتخابات ملت بزرگ ایران هستند، یادآور شد: باید شنبه بعد از انتخابات، شنبه مهربانی و وحدت و برادری باشد و همه به قانون و رأی مردم احترام بگذارند.

امام جمعه خورموج ابراز کرد: هر کدام از کاندیداها که منتخب مردم‌ شدند از سایر کاندیداها کمک بخواهند و از برنامه‌های آنها استفاده کنند.

وی با اشاره جنگ غزه یادآور شد: نسل کشی مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد، وجدان‌های خفته جهانیان بیدار شده و شکاف و انشقاق در لشکر شیطانی صهیونیستی آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود، افسر ارتش آمریکا که در نسل کشی غزه مشارکت داشته مقابل سفارت اسرائیل در آمریکا اقدام به خودسوزی می‌کند و فریاد می‌زند نسل کشی در غزه را متوقف کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha