دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ خطیب جمعه برازجان با بیان اینکه شنبه بعد انتخابات روز مهربانی و بردباری است گفت: اگر جمعه روز انتخابات تجلی رقابت بود، فردای انتخابات و شنبه‌ پس از آن باید"شنبه مهربانی و بردباری"باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به رویداد کوچه فستیوال در بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در هفته اول اسفند ماه شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در مرکز استان بوشهر بودیم که قلب هر مومن متعهد و انقلابی را به درد می آورد؛ عده ای هنجارشکن و بی توجه به ارزشهای اسلامی و اخلاقی حاکم برجامعه از سراسر کشور تحت عنوان فستیوال موسیقی کوچه بوشهر درشهر دلیران و پیشگامان مبارزه با استعمار جمع کردند تا با این اقدامات هنجارشکنانه آبروی مردم متدین و أصیل این استان را مورد خدشه قرار دهند.

وی افزود: اینگونه برنامه های مبتذل قطعا برخلاف شرع مقدس و سنت اصیل مردم بومی استان است و دعوت کنندگان، مجریان و ناظران ساکت این فاجعه باید توسط دستگاه قضایی مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند.

امام جمعه برازجان افزود: جلو تکرار چنین و قایع تلخی گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات، به ذکر ۱۰ شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که برگرفته از کتاب شریف نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت: ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی، محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند، عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان، عقب نشینی نکردن در برابر دشمن، به نظرات مردم اعتنا داشتن، به اقشار ضعیف توجه داشتن و در صدد کاهش گرفتاری‌های مردم بودن، عدم کینه و دشمنی بین مردم، تلاش برای از بین بردن فساد، سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح و نظارت بر زیر دستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم از اینگونه موارد است.

خطیب جمعه برازجان با بیان اینکه شنبه بعد انتخابات روز مهربانی و بردباری است افزود: اگر جمعه روز انتخابات تجلی رقابت بود، فردای انتخابات و شنبه‌ پس از آن باید"شنبه مهربانی و بردباری"باشد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: همه مردم بخصوص برندگان انتخابات و طرفداران ایشان باید بدانند؛ "ملت؛ بزرگترین برنده‌ی انتخابات" است روز انتخابات، روز نمایش "الگوی مردم سالاری دینی و "یاس دشمن است. لذا اولین تشکر را باید از مردم داشته باشیم.

وی تشکر از تمام نامزدهای نمایندگی گفت: حضور نامزدها، بزرگترین کمک به رقابت انتخاباتی بوده است و همین حضور موجب گرم شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم و تحقق مشارکت حداکثری بوده است.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: هم فرد و وکیل منتخب و هم حامیان و طرفداران ایشان، باید پیروزی و موفقیت خود را از خدا بدانند و شاکر الطاف او باشند و به درگاه او بیش از هر کس احساس مسئولیت کنند. منتخبان و حامیان ایشان به گونه‌ای عمل نکنند که طرفداران سایر نامزدها احساس خسارت نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha