یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی

حوزه / رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به‌صورت میانگین ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در استان و تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مشهد واجد شرایط هستند که شامل ۲۵۰ هزار نفر رأی اولی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سید هادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۹ اسفندماه برنامه استودیو انتخابات بابیان اینکه در استان خراسان رضوی ۸۱۵ نامزد انتخابات در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند، اظهار داشت: این افراد برای ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی مجلس خبرگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه ستاد انتخابات استان از خردادماه فعالیت خود را شروع کرده است و تاکنون ۳۷ جلسه نشست برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی ۸۶ مرکز حوزه انتخابیه وجود دارد که از این تعداد ۱۲ حوزه اصلی و ۷۴ حوزه فرعی هستند.

وی اضافه کرد: به‌صورت میانگین ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در استان و تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مشهد واجد شرایط هستند که شامل ۲۵۰ هزار نفر روی اولی می‌شود.

طباطبایی افزود: ناظرین شورای نگهبان، بازرس، منتخبین مردم، نیروهای اداری و نماینده فرماندار ازجمله افرادی هستند که در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت البته در این دوره دانش‌آموزان نیز به‌عنوان راویان حماسه نیز در ۵۰ درصد شعب حاضر خواهند شد.

طباطبایی گفت: تا ۸ صبح پنجشنبه مورخ ۱۰ اسفندماه تبلیغات کاندیداها مجاز است و از ۸ صبح تا ۸ صبح جمعه سکوت تبلیغاتی را خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه طبق قانون اخذ رأی از ساعت ۸ صبح شروع و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت، افزود: قانون این اختیار را به وزیر کشور داده است که تا ۳ ساعت زمان تمدید شود و برای تمدید ۳ ساعت بعدی پیشنهاد وزیر و تائید شورای نگهبان لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha