یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی

حوزه / استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل استان و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، امروز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه پیرامون برنامه های انتخابات در این استان گفت: مردم همیشه در این طول این نهضت در حراست حفاظت این نهضت نقش اصلی را داشتند و در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و دفاعی مؤثر عمل کردند.

وی بیان اینکه ما مفتخر به نقش پذیری و حضور در صحنه آحاد مردم در طول این ۴۴ سال بودیم، اظهار داشت: همه نیازمندی ها وز مینه های برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه انتخابات ۱۱ اسفندماه ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار می گردد، افزود: بیش از ۴ میلیون نفر واجد شرایط در سراسر استان داریم، در این انتخابات و سرنوشت خودشان مشارکت می کنند بعد از تهران بهترین جمعیت واجد شرایط داریم.

وی خاطر نشان کرد: ۸ نفر کاندایدمجلس خبرگان رهبری هستند که از این تعداد ۶ نفر توسط مردم انتخاب می شوند، همچنین ۸۱۵ نفر کاندید مجلس شورای اسلامی هستند که با رای مردم ۱۸ نفر به عنوان نماینده مردم انتخاب می شوند و از این تعداد ۵ نفر به عنوان نماینده مشهد انتخاب می شوند .

نظری در حاشیه نشست خبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه پیرامون نقش نخبگان حوزه برای ترغیب مردم برای انتخاب فرد اصلح گفت: همه مردم باید در اصل مشارکت کنند زیرا این نظام به عنوان جمهوری اسلامی، مردمی و اسلامی هست ، نسبت به مسئله انتخابات وظیفه داریم .

وی تأکید کرد: نخبگان حوزه علمیه که دارای جایگاه اجتماعی و دینی در جامعه اسلامی ایران هستند و در بین مردم جایگاه ویژه ای دارند ، ما تقاضا داریم این ظرفیت دینی بیش از گذشته فعال شود و باراهنمایی و هدایت مردم ، مشورت و مصداق های فرد اصلح وظیفه خود را در عرصه انتخابات انجام دهند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha