یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله حسینی بوشهری با طلاب کنگانی

حوزه/آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایجاد فاصله میان مسئولین و مردم یکی از اهداف تهدیدهای دشمن است، گفت: یکی از گام‌های برون رفت از تهدیدهای داخلی توکل به خدا می باشد و تا خدا همراه ما باشد غمی به دل ما راه پیدا نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه درکنگان با بیان اینکه در ایامی به سر می بریم که فضا جامعه ما عطر آگین با میلاد حضرت ولی عصر (عج) است، اظهار داشت: گوهر اصلی انقلاب ما ریشه در کلام و رفتار پیامبر و اهل البیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از روزی که این انقلاب به پیروزی رسیده است و امام با افتخار و سربلندی وارد میهن شد، از جهات مختلف توسط بیگانگان مورد تهدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمامی انقلاب‌های جهان پس از پیروزی توسط عده ای که گمان می کنند منافع شان را به خطر می اندازد و آنچه را که باعث بالندگی انقلاب می شود، مورد هجمه قرار می دهند و این موضوع یکی از ویژگی‌های انقلاب‌های جهان می باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زمانی که رسول اکرم (ص) مبعوث شد مورد تهدید قرار گرفت اما خداوند عنایت کرد رسول اکرم(ص) روز به روز در میان مردم رشد پیدا کند و تعالیم آسمانی اش در تمام نقاط جهان انتقال پیدا کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تهدید خارجی تا زمانی که انسجام، امید، رضایت و عشق به آینده در جامعه وجود داشته باشد، اثر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر در درون جامعه اسلامی امیدهای ملت به یاس و ناامیدی تبدیل شد و گلایه ها دادرسی پیدا نکرد و در سینه ها باقی ماند و عده ای از سر ناراحتی بر سر زبان جاری کردند و نتیجه نگرفتند، این تهدید داخلی است و به دشمن خارجی ما گرا می دهد اینجا حلوا تقسیم می شود و از این فرصت استفاده نمایید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تهدید داخلی و خارجی دو نوع تهدیدی هستند که این انقلاب را تهدید می کنند، گفت: اگر مسئولان گره گشایی از مشکلات مردم کنند قطع به یقین به دشمن روی خوش نشان نخواهند داد. مردم ما در دفاع مقدس حماسه آفریدند و خود را ثابت کرده اند و وفادار به امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایجاد فاصله میان مسئولین و مردم یکی از اهداف تهدیدهای دشمن است، گفت: یکی از گام‌های برون رفت از تهدیدهای داخلی توکل به خدا می باشد و تا خدا همراه ما باشد غمی به دل ما راه پیدا نمی کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: ما یک مکتب غنی به نام اهل البیت (ع) و اسلام داریم و تمسک و پایبندی به این دو مکتب باعث می شود خطری ما را تهدید نکند.

نماینده مردم استان بوشهر با تاکید بر اینکه کار جهادی توسط مسئولین باعث برون رفت از تهدیدها می شود، گفت: مسئولین باید خواسته های مردم را رصد کنند و اجازه ندهند مطالبات مردم انباشته شود.مسئولان ما دلسوز هستند اما این دلسوزی باید در قالب حرکت جهادی صورت بگیرد تا به ثمر بنشیند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب ما نشات گرفته از سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت (ع) است، گفت: سیره به دو بخش گفتاری و رفتاری تبدیل می شود.

وی افزود: مردم ما علاقمند به انقلاب اسلامی هستند و رابطه گفتار با عمل را می سنجند آیا سخنی که گفته می شود، پشتوانه عملی و رفتاری دارد یا خیر؟

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بخش مهمی از آیات قران کریم به زندگی رفتاری پیامبران الهی اختصاص داده شده است و الگوهای موفقی چون موسی و ابراهیم را به ما معرفی می کند که این الگوها باید نسبت به انقلاب، زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار داد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: پیامبر(ص) نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نبود و این مسئله می تواند الگویی برای مسئولین ما باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب متعلق به مردم است، عنوان کرد: ملت ما انقلاب اسلامی را دوست دارند و در ۲۲ بهمن ماه بدون منت شرکت نمودند اما از مسئولین انتظار کار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha