شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست انتخاباتی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان گفت: مبنای انقلاب اسلامی دخالت مردم در سرنوشت خودشان است و معجزه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) جمع بین حاکمیت ارزش‌های دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحسن طاهری در نشست اخلاقی-بصیرتی با موضوع «انقلاب اسلامی و اهمیت انتخابات» که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور خواهران طلبه، کارکنان و اساتید برگزار شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که به این شکل پشتوانه مردمی داشته است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با حضور مردم در خیابان‌ها ثابت شد، افزود: انقلاب اسلامی با فعالیت تشکل‌های سیاسی پیروز نشده است بلکه با حضور مردم در خیابان‌ها، اعلام حمایت از امام(ره) و انزجار از رژیم شاهنشاهی، حکومت استبدادی را ساقط و زمینه حکومت مردم سالاری دینی را فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان با بیان این که مردم در حکومت مردم سالاری دینی، حاکمیت قوانین لایتغیر الهی را انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: اصل پیروزی انقلاب اسلامی، رفراندوم نوع حکومت جمهوری اسلامی و رفراندوم قانون اساسی؛ همه با آراء و پشتوانه مردمی محقق شده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری با بیان این که استمرار نظام اسلامی نیازمند پشتوانه مردمی است، ادامه داد: این دیدگاه امر جدیدی نیست و اساس آن اسلامی است؛ خداوند یاری و همراهی مومنین را در کنار یاری خود قرار می‌دهد.

وی معجزه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را جمع بین حاکمیت ارزش‌های دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دانست و افزود: دین حق است و مردم حقانیت دین را مشخص نمی‌کنند؛ اما این دین حق زمانی سعادت‌بخش می‌شود که انسان با اختیار خود آن را انتخاب کند.

استاد حوزه، با بیان این‌که الزام قوانین الهی در جامعه به علت حکومت اسلامی است، تصریح کرد: طبق این اصل در مسائل فردی، اختیار انسان باعث سعادت انسان می‌شود و در مسائل اجتماعی نیز اراده الهی با انتخاب مردمی همراه می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری، انتخابات ۱۱ اسفند را تاثیرگذار در سرنوشت کشور و مردم دانست و تاکید کرد: مبنای انقلاب اسلامی، دخالت مردم در سرنوشت خودشان است و این انتخابات‌ها استمرار تظاهرات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با رویکردی دیگر است.

وی به وظایف نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: تصویب قانون و ریل‌گذاری برای مدیریت اجرایی کشور و نظارت بر عملکرد مجریان، وظیفه نماینده مجلس است؛ اگر ریل‌گذاری درست باشد، کار دولت راحت‌تر و روان‌تر است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان با اشاره به جایگاه مهم انتخابات مجلس خبرگان بیان کرد: دو وظیفه مهم تعیین رهبری و مراقبت نسبت به حفظ شرایط رهبری بر عهده خبرگان رهبری است که با انجام درست آن، رهبری دینی و انقلابی در جامعه اسلامی، حفظ و استمرار می‌یابد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری به ویژگی‌های شرایط رهبری اشاره و بیان کرد: از جمله ویژگی‌های رهبری که تشخیص آن وظیفه مجلس خبرگان رهبری است؛ اسلام‌شناس، زمان‌شناس، عادل، آگاه و شجاع بودن است.

وی ادامه داد: حضور خبرگانی عالم و انقلابی به نمایندگی از مردم در مجلس خبرگان رهبری با عملکردی درست و به‌موقع، دشمنان انقلاب اسلامی را ناامید می‌کند.

استاد حوزه، حضور مردم پای صندوق های رأی را مهم دانست و تاکید کرد: ما به قله نزدیک شده‌ایم و به علت غبارآلود کردن فضا توسط دشمن، قله دیده نمی‌شود؛ وظیفه ماست که این غبارها را برای مردم تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری گفت: هم برای رأی دادن و هم برای افزایش میزان مشارکت مردم و آوردن مردم به ‌پای صندق های رأی، باید در صحنه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha