شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه / ملت های مظلوم منطقه در روز جمعه چشم بر انتخابات ایران دارند. جنگ اخیر غزه به همگان بار دیگر نشان داد که اصلی ترین حامی فلسطین و ملت مظلوم غزه ایران است..

به گزارش خبرگزاری حوزه، در شرایط نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی رسانه های معاند عربی و غربی مخالف با جمهوری اسلامی ایران به جای پرداختن به قضیه مهم جهان امروز که همان غزه است اوقات بیشتری را صرف سیاه نمایی فضای انتخاباتی ایران کردند.

وجیهه سادات حسینی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به بررسی عملکرد رسانه های عربی و غربی معاند جبهه مقاومت و میزان اهمیت این انتخابات در شرایط کنونی منطقه پرداخت.

چشم دوستان و دشمنان مقاومت به انتخابات ایران

متن یادداشت به شرح ذیل است:

از جمله شبکه هایی که همواره به دنبال سیاه نمایی در فضای انتخاباتی ایران است شبکه اینترنشنال سعودی، است . این شبکه در انتخابات سال های گذشته نیز به دنبال فرافکنی و نا امید کردن مردم ایران و کاهش عدم مشارکت در این انتخابات بود. این شبکه توسط کشوری اداره می‌شود که حکومت آن پادشاهی است و مردم آن با انتخابات بیگانه هستند.

کشورهایی که فرق صندوق رای و میوه را نمی دانند

رهبر انقلاب پیرامون چنین کشورهایی فرمودند؛ «جالب اینجاست بعضی از کشورها که در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آن‌ها نرسیده به‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند، تلویزیون ۲۴ساعته راه می‌اندازند و مدعی هستند انتخابات ایران دموکراتیک نیست.»

رفتار دوگانه و غیر منصفانه رسانه‌های عربی و غربی

شبکه هایی چون بی بی سی انگلیسی و صدای فردا آمریکا و ...از دیگر شبکه هایی هستند که حاکمیت غربی آنها یا نظام ملکه و پادشاهی است مثل انگلیس و یا آمریکا که با وجود انواع تبلیغات سنگین برای سفید کردن وجهه دولت آمریکا و سیاسی کاری مشارکتی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد را در کارنامه سیاسی خود ثبت کردند.

انتخابات ایران در شرایط سخت و حساس منطقه

انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران امسال در شرایطی برگزار می‌شود که منطقه بیش از ۴ ماه است در شرایط بحرانی به سر می برد و جنگی تمام عیار میان دو جبهه مقاومت اسلامی و جبهه عربی، غربی، صهیونیستی و آمریکایی در گرفته است.

مردم مظلوم غزه بیش از ۴ ماه است که با انواع مصائب چون بمباران، تخریب خانه ها، آوارگی ، سرما و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند. در این مدت رسانه‌های حامی دولت های عربی خلیجی در منطقه و دولت های غربی به دنبال تطهیر چهره رژیم صهیونیستی بودند و سعی در سانسور مصائب مردم غزه داشتند. در این میان رسانه‌های معاند محور مقاومت سعی کردند مقصر اصلی مصائب مردم غزه را حماس و جبهه مقاومت نشان دهند. اما حضور شبکه های اجتماعی و انعکاس لحظه به لحظه جنایاتی که در حق مردم غزه می شود به رسانه های حامی دولت های عربی اجازه نداد که حقایق را بیش از این وارونه جلوه دهند.

برپایی تظاهرات صدها هزار نفری در کشورهای غربی و آمریکا و خودسوزی اخیر خلبان آمریکایی در اعتراض به نسل کشی در غزه نشان از بیداری افکار عمومی و شکست تلاش‌های رسانه‌های عربی و غربی دارد.

اما سوال اصلی اینجا است اگر چه رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در آستانه بیشتر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به دنبال دلسرد کردن مردم بودند اما چرا در این انتخابات و در شرایط فعلی منطقه و در آستانه توافق آتش بس در غزه اصرار زیادی بر عدم مشارکت مردم ایران در پای صندوق های رای دارند؟

پاسخ به این سوال را می‌توان در سخنان رهبر انقلاب اسلامی یافت. ایشان مشارکت مردم را در انتخابات تجلی قدرت ملی و آن را تضمین کننده امنیت ملی دانستند. رهبر انقلاب با اشاره به محسوس شدن نشانه‌های شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور، حضور ملت در صحنه را معجزه‌آفرین خواندند و با اشاره به دشمنان خبیثی که چهارچشمی مراقب ایران عزیز وانتخابات روز جمعه هستند گفتند: «آمریکا، ‌سیاست‌های اغلب اروپایی‌ها،‌ صهیونیست‌های خبیث، سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگی که با انگیزه‌ها و به دلایل گوناگون با دقت مسائل ایران را پیگیری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری از حضور مردم در انتخابات و قدرت مردمی ایران بیمناک‌اند. ایشان حضور قوی مردم در انتخابات را تجلی قدرت ملی و قدرت ملی را تضمین‌کننده امنیت ملی خواندند و گفتند بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد. رهبر انقلاب مخالفت‌خوانی دشمنان را از فروردین امسال، نشانه نگرانی آن‌ها از حضور ملت در انتخابات دانستند و گفتند بدخواهان ماه‌هاست که در رادیو تلویزیون‌ها و در فضای مجازی سعی می‌کنند مردم را از حضور و اثربخشی انتخابات مایوس کنند.»

قدرت جمهوری اسلامی قدرت مقاومت در منطقه است

بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر مقاومت اسلامی در منطقه با پشتوانه مردمی قوی می تواند دلگرمی و قدرت سایر گروه های مقاومت از جمله گروه مقاومت حماس باشد. از سوی دیگر مشارکت بالا در انتخابات امنیت ملی را تامین می کند. دشمنان ایران از هر فرصتی برای نا آرامی و حمله و ترور در داخل کشور بهره می برند. دو ماه پیش در چهارمین سالگرد شهید سردار سلیمانی که مردم مشتاقانه به زیارت مزار سردار دلها و فرمانده سابق جبهه مقاومت رفتند تروریست های تحت حمایت آمریکا و اسرائیل عده ای از مردم ایران را به خاک وخون کشیدند.

با کم شدن مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو ولو به هر دلیلی که باشد اعم از انتقاد به سوء مدیریت داخلی ، گرانی و تورم و گلایه هایی از این دست نتیجه آن کاهش امنیت ملی خواهد شد. با پایین آمدن مشارکت مردمی دشمنان ایران این عدم مشارکت را به نفع خود مصادره خواهند کرد و نتیجه گیری که در رسانه ها و افکار عمومی جهان از آن می کنند مخالفت مردم ایران با سیاست های جمهوری اسلامی ایران است و با این ابزار سعی می کنند در محافل به اصطلاح بین المللی چون شورای امنیت سازمان ملل و سایر محافل بین المللی فشارهای بیشتری را بر ملت ایران وارد کنند که کمترین نتیجه آن تحریم اقتصادی است.

ملت های مظلوم منطقه در روز جمعه چشم بر انتخابات ایران دارند. جنگ اخیر غزه به همگان بار دیگر نشان داد که اصلی ترین حامی فلسطین و ملت مظلوم غزه ایران است و ملت و دولت ایران با وجود شرایط سختی که در آن به سر می برند پای آرمان فلسطین و حمایت از مظلومان غزه ایستادند.

با مشارکت قوی در انتخابات قدرت امنیت ملی و استقلال اقتصادی تقویت خواهد شد و گروه های مقاومت از لبنان و سوریه گرفته تا عراق و یمن با اتحاد بیشتری در برابر جبهه صهیونیستی عربی و آمریکایی قد علم می کنند و فلسطینی‌ها بعد از ۴ ماه جنگ و محاصره شدید با قدرت بیشتری بر سر میز مذاکرات حاضر شده و ملت مظلوم غزه زودتر از مصائب؛ محاصره، قحطی، آوارگی و بمباران نجات می‌یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha