چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تقدیر پژوشگران حوزه خراسان

حوزه/ حوزه علمیه خراسان با طرح اندیشه‌های نوآورانه برای ارائه طرح و برنامه‌های علمی و پژوهشی تلاش‌های بسیاری داشته که این مهم با همراهی اساتید، پژوهشگران، فعالان پژوهشی، خادمان مرکز مدیریت و.... در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام مهدی رضایی امروز در اولین مراسم انتخاب پژوهشگر سال و تجلیل از برترین‌های پژوهشی این حوزه که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با بیان اینکه اهتمام به تحقیق و پژوهش یکی از کلید واژه‌های پُر تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: حوزه علمیه خراسان در سالیان گذشته تلاش نموده تا در مسیر رشد و بالندگی علمی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب با هدف رشد و تعالی جامعه اسلامی برای ظهور حضرت حجت(عج) قدمی بردارد.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه خراسان با طرح اندیشه‌های نوآورانه برای ارائه طرح و برنامه‌های علمی و پژوهشی تلاش‌های بسیاری داشته که این مهم با همراهی اساتید، پژوهشگران، فعالان پژوهشی، خادمان مرکز مدیریت و.... در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: معاونت علمی حوزه علمیه خراسان با ارائه برنامه‌ای جامع و دقیق ضمن تبیین علم با پژوهش و تقدیر از فعالان عرصه تحقیق و نوآوری علمی برای طلاب، هویت پژوهشی را تقویت، و شرایط را برای تعالی و تاثیرگذاری بیشتر طلاب تسهیل کرده است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشی این معاونت پرداخت و افزود: در این مدت دستورالعمل‌های پژوهشی، دوره‌های پسادکتری، آیین‌نامه تقریرات دستیاران پژوهشی دروس خارج تدوین و همچنین سامانه رزومه پژوهشی آماده ثبت رزومه پژوهشگران این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب حوزوی و معارف اسلامی با ارائه ۱۴ هزار عنوان اثر، تدوین برنامه سه‌ساله پژوهشی، صندوق حمایت از پژوهشگران، برگزاری دوازدهمین و سیزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی قم، افتتاح ۴ کتابخانه تخصصی، تجهیز ۵۶ کتابخانه مدارس علمیه، برگزاری ۱۲ دوره تربیت پژوهشگر، و ۲۸۰ کارگاه پژوهشی، و ۴۰ دوره توانمندسازی، حمایت از ۶۶۵ نشست و رویدادهای علمی‌، برگزاری هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی و بروزرسانی سامانه فراخوان آثار پژوهشی از اقدامات پژوهشی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان می‌باشد.

حجت‌الاسلام رضایی به دیگر اقدامات انجام شده این معاونت اشاره کرد و گفت: ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم، واسپاری ۱۵ مجله علمی تخصصی به مدارس حوزوی، راه‌اندازی سامانه یکپارچه نشریات علمی، ساماندهی ۱۸ نشریه علمی، راه‌اندازی مرکز مشاوره پژوهشی حوزه علمیه، ارائه بیش از ۲۷۰۰ ساعت مشاوره پژوهشی به طلاب و برگزاری مسابقه پژوهشی از خوانش تا پژوهش، بخشی از اقدامات انجام شده در طول ۶ ماه گذشته است.

وی در پایان یادآور شد: در این اجلاسیه از پژوهشگرانی که آثار پژوهشی آنان از بُعد کمی ارزیابی شده و نیز پژوهشگرانی که آثار آنان از نظر کیفی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است، تقدیر می شود.

گفتنی است، با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط، مدیر و جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه خراسان اولین مراسم انتخاب پژوهشگر سال این حوزه برگزار و از برترین‌های پژوهشی در عرصه‌های مختلف تجلیل و با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha