شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین عناصر بازدارندگی دشمن و مهم‌ترین عامل ایجاد حرکت و پیشرفت‌های مادی و معنوی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، زینب بهجت‌پور عنوان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای تجلی مردم‌سالاری و نشان‌دهنده قدرت و اقتدار ملی است.

وی افزود: امروز کسی در این نکته شک ندارد که کشور نیازمند تحول است، اما «نفی» وضعیت موجود و تحول آن نیاز به یک «اثبات» دارد. به چه وضعیتی می‌خواهیم برسیم؟ یک فکرهایی نباشد و یک فکرهایی باشد، یک سری قوانین نباشد و یک سری قوانین باشد، سوال این است که چه چیزی را می‎خواهیم جایگزین کنیم و چه کسی آن را مشخص می‎کند.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: اگر پاسخ مردم است، باید چگونگی آن را هم مشخص کرد. در این جا بهترین مسیر انتخابات است. حضور مردم نفی کننده و اثبات کننده و نفی نامطلوب‌ها و اثبات مطلوب‌ها است همچنین هر جامعه‌ای به هر جایی بخواهد برسد نیاز به قدرت دارد، بدون قدرت اتفاق در خارج نمی افتد.

بهجت‌پور اضافه کرد: منشاء قدرت ابزارهای نظامی، صنعتی، ارتباطی، خدمت رسانی و... هستند، خوب چه کسانی باید این ابزارها را به کار بگیرند و قدرت را در اختیار داشته باشند. منشأ اصلی قدرت در جامعه و شکل‌گیری این ابزارها علم و اراده انسان‌ها است.

وی افزود: به صورت طبیعی اگر جامعه برای خود تصمیم بگیرد قدرت عظیمی را شکل می‌دهد و راه شکل‌گیری این قدرت از انتخابات می‌گذرد. قدرت، ریشه در حضور مردم جامعه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات است.

این استاد حوزوی انتخابات را یکی از مهم‌ترین عناصر بازدارندگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات مهم‌ترین عامل ایجاد حرکت و پیشرفت‌های مادی و معنوی جامعه است. انتخابات می‌تواند مانع از شکل گیری فساد شود و این‌هاست که به یک جامعه احساس امنیت، آرامش و مراقبت در برابر دشمن را می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنان که قرآن کریم در آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرماید: «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ» جامعه‌ای که دچار اختلاف، جدایی‌طلبی و دشمنی باشد جامعه ضعیفی خواهد بود، و برای پیشگیری از این موضوع و درگیر شدن جامعه به اختلافات و فروپاشی، افراد باید به بدیهیات عقلی توجه کنند.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواهران گفت: اینکه به جای جدال و تنازع، صحنه‌ای از تفاهم، تعامل و گفت‌وگو را ایجاد و روال تصمیم‌گیری واحد قرار دهند، این راه شکل دادن به قانون است. همه با هم قانون خواهند نوشت و راه تغییر قانون را نیز در خود آن ذکر می‌کنند، سپس بر اساس آن قانون دست به تصمیم‌گیری و انتخاب می‌زنند.

وی بیان کرد: هر شخصی که به تقابل با قانون یا تقابل با مشارکت فکر می‌کند، خواسته یا ناخواسته صحنه اجتماع را برای اختلاف و ضعف و فروپاشی مهیا می‎کند.

بهجت‌پور افزود: با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و تحقق اولین مردم سالاری دینی در منطقه، خاورمیانه و بلکه جهان، مردم به عنوان صاحبان نظام بر اساس آموزه‌های اسلامی، کلیدی‌ترین نقش را در نحوه اداره امور کشور و تعیین حاکمان و نمایندگان خویش دارا شدند.

وی گفت: مشارکت عمومی مردم نشان‌دهنده همبستگی ملی و حمایت آنان از نظام جمهوری اسلامی است. حضور مردم در انتخابات وحدت ملی ایرانیان و پشتیبانی آنان از ولایت و رهبری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha