سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش بانوی بخشنده

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد همایش بانوان طلبه در راستای آیین اعطای نشان بانوی بخشنده حیات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مریم حسن پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه در یزد اظهار داشت: همایش بانوان طلبه در هفته جاری با عنوان اعطای نشان بانوی بخشنده حیات به میزبانی انتقال خون یزد با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاونین فرهنگی و پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد و تعدادی از بانوان طلبه با موضوع: "اهدای خون اهدای زندگی، سلامت معنوی بانوان مهدوی "برگزار شد، مدیر کل انتقال خون استان از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون می باشد.

دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استانهای برتر کشور است، تصریح کرد: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترینهای کشور است ولی در زمینه اهدای خون بانوان از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی یکی از دغدغه های این اداره کل را کاهش حضور بانوان و جوانان ذکر کرد و گفت: آمار اهدای خون جوانان تا سال ۱۳۹۸ سیر نزولی داشت ولی با برگزاری پویش های مختلف در دانشجویان و جوانان تا حدی شرایط بهتر شده است ولی انتظار داریم دانشگاه ها در این مورد یاور انتقال خون باشند و با فرهنگ سازی اهدای خون این اداره کل را یاری کنند.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و توضیح به شبهات در خصوص اهدای خون بانوان برنامه پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha