دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس انتخابات بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان امروز با حضور در حوزه انتخابیه مدرسه توحید خرم‌آباد،رای خود را در صندوق رای انداخت و بیان داشت: پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس انتخابات بوده و نهادهای اصلی و قانونی آن هم با انتخاب و انتخابات شکل‌گرفته است، استمرار آنها هم با انتخابات و انتخاب مردم است.

وی عنوان کرد: دو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، مجلس شورای اسلامی که در عالی‌ترین تراز باشد و بتواند بهترین قوانین را تهیه و نظارت کند و در مسائل بین‌المللی حضور فعال داشته باشد، در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، ارتقای فرهنگی، حل مشکلات اساسی مردم می‌تواند مفید و ارزشمند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن قوه در نظام جمهوری اسلامی است، کارش، ریل‌گذاری برای حرکت دولت و قوه مجریه و همکاری با قوه قضائیه است، قطار بدون ریل حرکت نمی‌کند، دولت بدون مجلس نمی‌تواند حرکت کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند وجود مقام معظم رهبری را تا ظهور امام عصر (عج) حفظ کند، مجلس خبرگان رهبری هم کارش این است که بتواند شایسته‌ترین رهبر را در صورت لزوم انتخاب کند و بر کار رهبری نظارت کند، گفت: این مجلس نیز جایگاه رفیعی دارد.

وی با تأکید بر اینکه طبیعتاً مجلس شورای اسلامی نیازمند شایسته‌ترین، داناترین، تواناترین و کاردان‌ترین افراد است تا بتواند تقنین، قانون‌گذاری، نظارت و حل مشکلات حوزه انتخابیه را داشته باشد و باید شرایط لازم را در بالاترین حد داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: از همه مردم استان متدین و انقلابی لرستان و به‌خصوص مردم شهر خرم‌آباد تقاضا می‌کنم در حوزه‌های انتخابیه حضور پیدا کنند، در مجلس خبرگان رهبری به دو نفر و در مجلس شورای اسلامی به دو نفر رأی بدهند و با انتخاب شایسته‌ترین افراد تحول همراه با جهش برای استان رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha