دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات در قنوات

امروز مرد و زن و پیر و جوان بخصوص رأی اولی‌های قم آماده و سر حال اند و شعب رأی‌گیری در جای جای استان حضور پرشور مردم را به خود می‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ پس از چند روز بارش برکات آسمانی که از نیمه شعبان و به برکت میلاد حضرت مهدی (عج) نصیب مردم شهرهای مختلف کشور از جمله شهر مقدس قم شد، امروز جمعه همزمان با روز سرنوشت‌ساز انتخابات، هوای شهر کریمه اهل‌بیت (س) بسیار دلپذیر و آفتابی است، آفتابی که مژده‌ی روزی گرم و پرشور را می‌دهد.

امروز مرد و زن و پیر و جوان بخصوص رأی اولی‌های قم آماده و سر حال اند. شعب رأی‌گیری در جای جای استان حضور پرشور مردم را به خود می‌بیند. من هم در مسیر انجام رسالت خبری‌ام، شهر قنوات که در فاصله ده کیلومتری شهر قم قرار دارد و همچنین روستای مبارک‌آباد را برای انعکاس گرمای حضور ساکنان‌شان پای صندوق‌های رأی انتخاب کردم.

وقتی به راه افتادم، در مسیر ابتدا به مسجد ولی عصر (عج) مبارک‌آباد رسیدم. دوربین را آماده می‌کردم که یک پسربچه‌ حدودا ده ساله خودش را به من رساند. پرسید خبرنگاری؟ گفتم بله. می‌خواست از پدرش هنگام حضور پای صندوق رأی عکس بگیرم. لبخندی زدم و گفتم چشم! می‌گفت خیلی دوست دارد زودتر بزرگ بشود تا بتواند رأی بدهد. اسمش مرتضی بود؛ حرف‌های مرتضی حس خوبی به من منتقل کرد.

حضوری متفاوت و تاریخ ساز / مردم وفادار همه آمده اند


تصاویر مسجد ولی‌عصر (عج) را که گرفتم، به سمت قنوات راه افتادم و به مسجد امام زمان (عج) این شهر رسیدم. وقتی خودم را به مسئول شعبه معرفی کردم، کمی این پا و آن پا کرد و گفت عکس‌های خیلی نزدیک از صندوق‌ها نگیر، گفتم البته!. از او در مورد میزان حضور مردم در رأی‌دهی پرسیدم، جوابی که داد: «اینجا قنوات است، یک شهر ولایتمدار. مگر می‌شود استقبال از انتخابات خوب نباشد؟ مردم از اولین ساعت روند رأی‌دهی همینطور دسته دسته و گروه گروه میان به مسجد و رأی می‌دن.» با خودم گفتم این مردم خیلی بر گردن مسئولین حق دارند و خیلی هم پای کارند. این حس خوب دوم بود.

البته مسجد امام زمان (عج) مخصوص رأی‌دهی آقایان بود. به حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) شعبه‌ای که مختص بانوان بود رفتم. حسینیه‌ای توی کوچه‌ پس کوچه‌های این شهر. وقتی به آنجا رسیدم کاملا غافلگیر شدم، انتظار جمعیت را داشتم ولی نه به این اندازه! خانم‌های پیر و جوان در دسته‌های سه چهار نفری همینطور داشتند وارد حسینیه می‌شدند. صف خوبی شکل گرفته بود و البته که این میزان از حضور فقط مربوط به چند دقیقه‌ای بود که من آنجا بودم.

یکی از خانم‌ها که کارت ویژه ستاد انتخابات داشت و از مسئولین شعبه بود می‌گفت: «صفی که اینجا می‌بینید از ساعت هشت صبح تا الان که حدود ساعت ۱۱ است قطع نشده و دائما جمعیت میاد». این هم یک حس خوب دیگر.

حضوری متفاوت و تاریخ ساز / مردم وفادار همه آمده اند


تصاویرم را از شعبه رأی‌دهی خانم‌ها گرفتم. هرچند فقط این شعبه نبود و مدرسه رضوان هم به خانم‌ها اختصاص داشت. به هر حال به سمت مسجد اعظم قنوات که به نوعی مسجد اصلی شهر است و اکثر برنامه‌های مهم مثل نماز جمعه و اجتماعات عمومی در همین مسجد برگزار می‌شود حرکت کردم. اینجا اما ویژه‌ی رأی‌دهی آقایان بود.

چند نفر از جوان‌های با انرژی قنواتی گفتند از ما همراه با کارت‌های ملی‌مان عکس دسته‌جمعی بگیر. این کار را کردم. خوشحال و شاد بودند از اینکه آمده بودند به فرمان رهبرشان لبیک بگویند. یکی از آنها می‌گفت به دستور رهبر انقلاب و به خاطر شهدای شهرشان در رأی‌گیری شرکت کرده است. امیدواری و حس خوب به آینده‌ی این کشور در چهره این جوانان موج می‌زد.

حضوری متفاوت و تاریخ ساز / مردم وفادار همه آمده اند


قنوات که به گفته شهردارش جمعیت آن به غیر از اتباع و مهاجرین و مناطق حوزه نفوذ این شهر،‌ بیش ‌از ۱۸ هزار نفر است، مشکلات و کمبودهایی هم دارد. شاید عدم وجود درمانگاهی شبانه‌روزی برای شهری با این جمعیت یکی از مشکلات مهم حوزه درمان شهر باشد که یکی از رأی‌دهندگان هم به آن اشاره کرد. مشکلی که البته اخیرا استاندار قم در مورد آن گفته که مجوزهای تبدیل درمانگاه کنونی به حالت شبانه‌روزی از وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است.

با نهایی شدن این موضوع، یکی از مشکلات مهم شهروندان قنوات در حوزه بهداشت و درمان حل خواهد شد؛ شهروندانی که ولایت‌مدار و همواره پای کار انقلاب‌اند و با حضور گرم خود در انتخابات امروز بار دیگر این مدعی را ثابت کردند.

امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی با حضور پرشور مردم شهرهای مختلف ایران در حال برگزاری است که دشمنان این آب و خاک از مدت‌ها قبل تمام تلاش خود را برای کم‌رنگ کردن آن به کار گرفته بودند، تلاشی که با فهم و بصیرت و ولایت‌مداری مردم ایران‌زمین باز هم با شکست مواجه شد و امید به اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی بیش از پیش پررنگ‌تر شده است.

حضوری متفاوت و تاریخ ساز / مردم وفادار همه آمده اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha