شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه / مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ضمن تأکید بر حضور در انتخابات، به نقش جریان ساز انتخابات در عرصه‌های مختلف کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یکی از عرصه‌های سرنوشت‌ساز در هر کشوری، انتخاب افراد اصلح برای اجرای اهداف کلان آن کشور است، مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رأی در سال‌های اخیر برای انتخاب ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نشان دادند پای اهداف نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران هستند.

به همین منظور خبرنگار حوزه در گفت‌وگوهایی با مدیران آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف به نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در انتخاب فرد اصلح پرداخته است.

به خاطر اقتدار اسلام و ایران در انتخابات شرکت می‌کنیم

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: همه در هر صنفی، گروه و هر جا که هستیم، اول به خاطر ایران و بعد به خاطر برافراشته شدن پرچم پیروزی اسلام، همه باید در این صحنه، مشارکت قوی و فعال داشته باشیم.

حضور در انتخابات یک تکلیف است

مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک حق است، گفت: هرکسی در ذیل یک حکومت نفس می‌کشد، در زندگی خود، قوانین را بر اساس آن حکومت تعریف می‌کند که دارای حقوق و تکالیف است.

وی افزود: انتخابات از این‌ جهت که فرد می‌خواهد نسبت به آینده خودش کنشگری داشته باشد، طبعاً یک حق و تکلیف است، در آن جهتی که حاکمیت سازگار و مدیریت کشور را برپایِ نظر مردم استوار کرده تعیین می‌شود.

وی توضیح داد: طبعاً افراد متناسب با این فضا باید شرکت کنند، جدا از اینکه حاکمیت ولی‌فقیه داریم، طبعاً حضور در این‌گونه اقدامات به‌نوعی یک تکلیف شرعی ایجاد می‌کند، لذا برای افراد جامعه با نگاهی که به حوزه و شریعت دارند، شرکت در انتخابات همیشه یک مکانیزم اصلی دارد زیرا موجب فعال شدن مجموعه‌های اثرگذار است که در این بین نخبگان افراد تأثیرگذار هستند.

مختاری تأکید کرد: مجموعه‌های تأثیرگذاری که بدنه اجتماعی و ارتباطی دارند از جمله نخبگان، اساتید، طلاب و افرادی که به آن‌ها در فضای حاکمیتی مراجعه می‌شود، نقش خودشان را مؤثر ایفا کنند و در همراه کردن افراد جامعه در حوزه مشارکت تأثیر و جلوه خودش را خواهند داشت.

نخبگان حوزه و دانشگاه مبلغ مردم در عرصه حضور در انتخابات هستند

مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه امام رضا(ع) هم با بیان اینکه قطعاً نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه جریان ساز هستند، تصریح کرد: آن جریان سازی هم به‌واسطه این است که به‌عنوان الگوهای پیشرو مخصوصاً برای قشر جوان و به‌ویژه برای دانشجویان قلمداد می‌شود، هرچقدر این نخبگان و اساتید خودشان دل‌بسته به این نظام باشند مروج و مبلغ حرکت آحاد مردم به‌ویژه در عرصه انتخابات هستند.

وی یادآور شد: در همه کشورهای دنیا، انتخابات ابزار احقاق حقوق مردم است، مردم هستند که از طریق انتخابات می‌توانند در تعیین افرادی که می‌خواهند قانون‌گذاری و حاکمیت بکنند، نقش ایفا کنند.

رجوعی تأکید کرد: هرچقدر این عنصر با مشارکت بالاتری تقویت شود، قطعاً دولت یا مجلسی که به‌واسطه انتخابات مردمی تشکیل می‌شود مشروعیت پیدا می‌کند و قدرتمندتر می‌تواند کار خودش را ادامه دهد، این قدرت آثارش در امنیت ملی بیشتر نشان خواهد داد و منجر به افزایش امنیت خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha