سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بانویی که ناجی منطقه محروم خود شد

حوزه/ خیلی لذت بخش است وقتی با پیمودن راه موفقیت، ناجی منطقه محروم خود می‌شوی و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنی؛ مشکلاتی که روزی خود با تمام وجود آن‌ها را لمس کرده‌ای و حالا آن‌ها را به فراموشی نسپرده‌ای. خانم شریفی از جمله بانوانی است که با تحصیل در حوزه علمیه و در کنار انجام تبلیغ، در راستای ارتقای سطح فرهنگی روستای خود و بهبود ارتباطات خانوادگی در این منطقه تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محبوبه شریفی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و ساکن روستای تنگه شوهان علیا استان کرمانشاه است که در پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا و همچنین در یکی از مدارس شهر به فعالیت می‌پردازد تا رسالت خود به عنوان یک انسان را به سرانجام برساند.

او از سال ۸۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرده اما حدود ۹ سال است که به صورت جدی پا در این عرصه گذاشته و بسیاری از اوقات خود را صرف انجام این‌کارها می‌کند؛ اکنون با وجود اینکه دارای فرزند است اما همچنان راه خود را ادامه می‌دهد و فرزند خود را نیز در این مسیر با خود همراه کرده است.

خانم شریفی برای هماهنگی امور در پایگاه بسیج هفته ای یک‌ روز جلسه با بانوان برگزار می‌کند و برنامه‌هایی که انجام آنان در پایگاه ضروری است را برنامه ریزی می‌کنند.

بچه‌های ترک تحصیل کرده دیروز و معلمان امروز روستا/ بانویی که ناجی منطقه محروم خود شد

دغدغه مندی آنان موجب شده برای استحکام خانواده‌ها و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان در زمینه فرو پاشی نهاد خانواده، به برگزاری جلساتی با موضوع همسرداری و فرزند داری و چگونگی رفتار در محیط خانواده بپردازند و آموزش لازم را به بانوان مناطق خود منتقل کنند.

آن‌ها برای شور و نشاط بیشتر این جلسات و همچنین کمک به نیازمندان منطقه، گاهی دور هم آش یا شله زرد طبخ می‌کنند و بین نیازمندان تقسیم می‌نمایند.

اقدام به کارهای فرهنگی در مناسبت های مختلف از دیگر فعالیت‌های این بانو می‌باشد. همچنین با دعوت از مربی خیاطی به برگزاری کلاس خیاطی پرداخته تا بانوان را به خودکفایی و درآمدزایی برساند و کمک خرج خانواده خود باشند؛ اکنون بعضی از این خانم‌ها با دریافت آموزش‌های لازم پوشاک فروشی و مغازه خیاطی در روستا راه اندازی کرده‌اند.

بچه‌های ترک تحصیل کرده دیروز و معلمان امروز روستا/ بانویی که ناجی منطقه محروم خود شد

خانم شریفی از بانوان حوزوی است که ۱۷ سال به عنوان مبلغ فعالیت دارد؛ تحصیل در حوزه علمیه موجب شده حالا در زمینه کمک رسانی به دیگران گام بردارد و انجام چنین کارهایی را در کنار تبلیغ از وظایف خود بداند.
او می‌گوید: منطقه ما محروم است و زنان و دختران روستا تنها برنامه ای که در زندگی خود داشتند رفت و آمد به مدرسه بوده است و اگر کسی مدرسه هم نمی‌رفت عملا هیچ برنامه دیگری وجود نداشت که در آن شرکت کند؛ بنابراین برگزاری این کلاس‌ها را ضروری دیدم و خدا را شکر اکنون دید بانوان بازتر شده و بسیاری از نکاتی را که در زمینه طرز برخورد با فرزند و همسر و نحوه ارتباط‌ ‌گیری با آنان را نمی‌دانستند آموزش دیده‌اند.
یکی از کارهای ارزشمند این بانوی پرتلاش، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است که در این زمینه توضیح می‌دهد: خیلی از بچه ها بودند که به دلایل مختلف از تحصیل جا مانده بودند که با صحبت‌هایی که با پدر و مادر آنان شد اکنون در حال ادامه تحصیل هستند و بسیاری از آنان در آزمون‌های استخدامی شرکت کردند و اکنون به عنوان معلم و... فعالیت دارند یا یکی از آنان چندوقت پیش با من تماس گرفت و گفت که در رشته حقوق قبول شده است که شنیدن موفقیت این بچه‌ها بسیار حالم را خوب می‌کند و برایم لذت بخش است.

بچه‌های ترک تحصیل کرده دیروز و معلمان امروز روستا/ بانویی که ناجی منطقه محروم خود شد

بچه‌های ترک تحصیل کرده دیروز و معلمان امروز روستا/ بانویی که ناجی منطقه محروم خود شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha