یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام قاسمی بسان بسیاری از طلبه‌ها پای در مسیر سربازی امام زمان(عج) گذاشت و پس از سال‌ها به منطقه خود بازگشته و چندین سال است تلاش می‌کند تا در کنار ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، باری از دوش مردم بردارد، توانایی او در ارتباط با جوانان و نوجوانان باعث شده تا ده‌ها نفر از این قشر پای کار مسجد و فعالیت‌های فرهنگی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالله قاسمی امام محله روستای قره بلاغ در شهرستان سلطانیه استان زنجان است، از سال ۸۷ طلبه شد و دارای مدرک سطح ۳ حوزه علمیه و کارشناسی ارشد فقه حقوق مقارن دانشگاه ادیان و مذاهب است و از سال ۹۰ نیز در ایام تبلیغی رهسپار روستاها و شهرها می‌شد و تبلیغ می‌کرد، از سال ۱۳۹۹ در قالب روحانی طرح هجرت به منطقه بومی خود آمده و در روستاهای ویر و قره بلاغ فعالیت خود را آغاز کرده و برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند.

او هم اکنون در ۲ مسجد جامع و صاحب الزمان(عج) روستای قره بلاغ فعالیت فرهنگی دارد و در کنار برگزاری نماز جماعت و تشکیل هیئت مذهبی و برنامه‌های مناسبتی نسبت به مسائل اجتماعی نیز دغدغه دارد و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم‌های خوبی برداشته است.

حجت الاسلام قاسمی برای حل مشکل اعتیاد با خانواده‌های درگیر صحبت کرده و برای پیشگیری از سرقت نیز با چندین تن از بسیجیان محله به صورت جهادی گشت شبانه را راه‌اندازی کرد، اگرچه سرقت به طور کلی در این محله ریشه‌کن نشده اما میزان آن را تا حدودی کاهش داده است.

این گشت همچنین در کاهش اعتیاد نیز مؤثر بود چراکه میزان خرید و فروش و تبادل موادمخدر به میزان قابل توجهی کاهش یافت، او همچنین با کمک خواستن از خیرین به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان روستا بوده تا با ایجاد درآمد و هویت بخشی به آنان موجب دور نگهداشتن آنها از اعتیاد و برگشت به زندگی باشد.

او ابتدا فعالیت‌های خود را در روستای ویر آغاز کرد و حدود ۲۰ ماهی در این روستا حضور داشت و نزدیک به یکسالی می‌شود که امام روستای قره بلاغ است، با این حال او از فعالیت در روستای ویر غفلت نکرده و کارهای گذشته را پیش می‌برد.

حجت الاسلام قاسمی با جوانان و نوجوانان ارتباط خوبی دارد و با برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که داشته تلاش کرده تا پای جوانان و نوجوانان را به مسجد باز کند.

بیش از ۸۰ نفر از نونهالان و نوجوانان در برنامه‌های مسجد و حجت الاسلام قاسمی حضور پیدا می‌کنند که نزدیک به ۳۰ نفر از این افراد پای کار مسجد و فعالیت‌های مسجدی هستند و برنامه‌های فرهنگی با کمک همین افراد پیش می‌رود.

حجت الاسلام قاسمی در ۲ مدرسه ابتدایی و راهنمایی روستا نیز حضوری فعال دارد و به عنوان مبلغ امین در مدارس به ارائه برنامه‌های اخلاقی و تربیتی و بیان احکام و عقائد می‌پردازد.

او در یکی از تجربیات خود از برنامه‌های تبلیغی می‌گوید: در اوایل طلبگی که در مسجد محله حلقات صالحین برگزار می‌کردیم پشتوانه مالی خوبی نداشتیم و با این که بچه‌های زیادی می‌آمدند، اما برای برگزاری اردو و برنامه‌های تفریحی مشکل داشتیم که با استعانت از حضرت خدیجه(س) این مشکل حل شد و توانستیم برای بچه‌های مسجد اعتبار خوبی بگیریم.

حجت الاسلام قاسمی خطاب به هم‌لباس‌هایش در قم می‌گوید: کار اصلی طلبه‌ها تبلیغ است، مناطق محروم را رها نکنید، این روستاها به فرهنگ‌سازی احتیاج دارند.

امام روستایی که برای حل مشکلات از ظرفیت‌های خود روستا استفاده می‌کند

امام روستایی که برای حل مشکلات از ظرفیت‌های خود روستا استفاده می‌کند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha