یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرماندار شیراز

حوزه/ فرماندار شیراز آراء قطعی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شیراز را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، لطف الله شیبانی صبح یکشنبه در نشست رسانه ای با خبرنگاران با اشاره به اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز و زرقان و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان شیراز، انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان تعداد رای های اخذ شده یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رای بوده که آرای صحیح شامل یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رای کسب شده است.

وی در ادامه با تصریح اینکه تعداد صندوق های اخذ رای در این انتخابات سه هزار و ۵۱۴ بوده است، اضافه کرد: ۱_ لطف دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رای ۲_ احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رای ۳_ علی اکبر کلانتری ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رای ۴_ سید محمد علی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رای ۵_سیدعلیرضا دانا ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رای بوده است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان علاوه بر حوزه های اصلی دارای چهار حوزه های فرعی نیز بوده است که در این حوزه انتخابیه بیش از ۳۴۱ هزار و ۸۲ رای از مردم اخذ شده است.

شیبانی تاکید کرد: در این حوزه انتخابیه بیش از ۲۸۹ هزار و ۴۲ رای صحیح از مردم اخذ شده و ۵۲ هزار و ۴۰ رای نیز به عنوان رای باطله شد.

فرماندار شیراز در خصوص نتایج قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱_ روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای ۲_جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای۳_علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای۴_ ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای ۵_سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای ۶_رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای شیبانی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در این حوزه انتخابیه ۲۶ درصد بوده است.

افزود: آقایان روح الله نجابت و جعفر قادری به عنوان منتخبان مردم در این حوزه انتخابیه منتخب شدند و آقایان پاک فطرت، عزیزی، حسینی و مرزوقی به دور دوم راه پیدا کردند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات اقلیت های مذهبی نیز تصریح کرد: شیراز به عنوان حوزه فرعی کلیمیان ایران بوده که بر اساس این انتخابات ارای زیر از شهرستان شیراز اخذ شده است.

به گفته این مسئول دو کاندیدا در این انتخابات وجود داشته که بر اساس رای های اخذ شده:۱) همایون سامیح نجف آبادی ۶۹۵ رای ۲) امیر دوستان ۴۱۸ رای بیشترین رای را از آن خود کسب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha