شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پویش مطالعاتی با محوریت موضوع آموزش فلسفه و آداب زیارت به کودکان

حوزه/ با مشارکت انتشارات به‌نشر و مرکز رسانه‌ای شیرازه، مسابقه کتابخوانی «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» با محوریت موضوع آموزش فلسفه و آداب زیارت به کودکان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برگزاری این پویش مطالعاتی از پنجشنبه (۱۰ اسفند) آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و منبع مطالعاتی این پویش کتاب «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» اثری از انتشارات به‌نشر نوشته مجید ملامحمدی با تصویرگری اسماعیل چشرخ است.

این مجموعه پنج‌جلدی، داستان سفر دسته‌جمعی خانواده‌ای به مشهد برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است که بعد از مدت‌ها دلتنگی شرایط برای مشرف‌شدن آن‌ها فراهم می‌شود. ماجراهای جالب این کتاب در راه سفر طولانی از تهران به سمت مشهد و در قطار اتفاق می‌افتد.

در هر قصه، کودک با یک مبحث در حوزه زیارت همچون؛ مفهوم و فلسفه زیارت، آداب زیارت، اطلاعاتی از اماکن زیارتی مسلمانان از جمله قدمگاه و زیارت حضرت عبدالعظیم و همچنین قسمت‌هایی از حرم مانند اداره گمشدگان، نقاره‌زنی و… حرم‌هایی که خواندن زیارتنامه در آن‌ها ممنوع است و… آشنا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند ابتدا کتاب مخصوص مسابقه را که دارای کد قرعه‌کشی و برگ سوال است تهیه کنند، بعد از مطالعه داستان‌ها، پاسخ ۱۰ سوال را طبق شیوه‌نامه موجود در کتاب به همراه کد قرعه‌کشی برای دبیرخانه مسابقه کتابخوانی «مامان‌جونی و زیارت» پیامک کنند تا شماره تماس آن‌ها در فهرست قرعه‌کشی قرار بگیرد.

مجید ملامحمدی، نویسنده کودک و نوجوان و سردبیر مجله پوپک، متولد سال ۱۳۴۷ است و تاکنون بیش از ۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های داستان و شعر از او منتشر شده است و حدود ۲۰ عنوان از آثارش نیز در جشنواره‌های کتاب سال کشوری برگزیده شده‌اند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش عدد ۸ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ ارسال کرده یا به کتابفروشی‌های انتشارات به‌نشر در سراسر کشور مراجعه کنند. مراجعه به سایت www.behnashr.com یا ارسال پیامک به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و تلگرام از دیگر راه‌های تهیه کتاب است که ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی از جمله جوایز درنظرگرفته این پویش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha