شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کالج اسلامی لندن

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن گفت: انتظار ما تربیت طلابی است که از فضل معنوی برخوردار بوده و بتوانند با فرهنگ دیگر کشورها نیز آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین بهمن پور رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن در اولین همایش طلاب زباندان و مستعدان عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان در هتل ولایت با حضور بیش از ۸۰ نفر از مبلغان عرصه بین الملل برگزار شد با بیان اینکه ایجاد نخستین ریشه‌های طلاب زبان‌دان از زمان امام راحل(ره) بود، اظهار داشت: این موضوع از آن زمان بود که در حوزه علمیه طلابی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف تربیت و پرورش یافتند و مقام معظم رهبری هم این راه را با جدیت دنبال کردند و جهاد تبیین در عرصه بین الملل همین راه جهادگران حوزه است.

وی ضمن اشاره به تقویت فعالیت‌های بین المللی در حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: عملا حوزه علمیه خراسان می‌تواند با تأسی به امام زمان(عج) و هماهنگی با شورای سیاست گذاری فرهنگی، نقش ویژه‌ای را ایفا نماید.

رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن، با بیان اینکه شورای سیاست گذاری فرهنگی آمادگی دارد با مدیریت حوزه علمیه خراسان در راستای تربیت هدفمند طلاب و اعزام آنان همکاری لازم را به عمل آورد، تأکید کرد: انتظار ما تربیت طلابی است که از فضل معنوی برخوردار بوده و بتوانند با فرهنگ دیگر کشورها نیز آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهمن‌پور با اشاره به اینکه می‌بایست در این پیچ تاریخی، طلاب سازنده تاریخ باشند و در علل حوادث تاریخی قرار گیرند و این امر با توجه به پیشینه کهن حوزه خراسان ممکن است، اظهار کرد: هدف بیشترین فعالیت‌ها در حوزه بین الملل، مسلمان‌هایی هستند که می‌خواهیم به ایمانشان و اعتقاداتشان عمق ببخشیم.

وی خطاب به طلاب زبان‌دان، با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و در گفت‌وگو با دیگر ادیان، صرف زبان دانی کافی نیست و باید با فرهنگشان آشنا بود تا وجدان آنان را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: در مساله غزه مردم ملیت‌ها با شور و شوق آمدند و ندای وجدانشان بود که مخاطب قرار گرفت، بیدار شدند و به این جنایت در غزه پاسخ دادند.

رئیس مرکز تحقیقات کالج اسلامی لندن به کریس هیور اشاره کرد که سال‌ها تبلیغ اسلام داشت و گفت: وی از سال ۲۰۱۱ مامور شد تا اسلام را برای مسیحیان توضیح دهد، آنقدر اسلام را برای مسیحیان زیبا توضیح می‌داد که مسیحیان می‌پنداشتند او مسلمان است، او همواره می‌گفت من اسلام را آنطور که درک کردم ترجمه می‌کنم که همه مفاهیم آن را بفهمند و لذا کلام طلاب زبان‌دان نیز باید اینگونه در مخاطب خود اثر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهمن‌پور ادامه داد:‌ می‌بایست مجموعه مفاهیم، ارزش‌ها و مسائل را در عرصه دین آنطور به مخاطب خود عرضه کنیم که جذابیت در کلام باشد و اینگونه اسلام تمدنی را در جهان بیش از پیش اشاعه داد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha