یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه/ سخنگوی شورای معاونان مدیریت استان یزد گفت: امسال ۴ اجلاسیه مدیران و معاونان مدارس به صورت فصلی برگزار شد که هریک از معاونان مدیریت استان برنامه‌های خود ارائه داده و مدیران و معاونان مدارس نیز پیشنهادات و مشکلات مدرسه خود را در موضوعات مربوط به هریک از معاونت ها بیان کردند.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور دبیر اجلاسیه مدیران و معاونان در حاشیه آخرین اجلاسیه سال ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار داشت: امسال ۴ اجلاسیه مدیران و معاونان مدارس به صورت فصلی برگزار شد که هریک از معاونان مدیریت استان برنامه‌های خود ارائه داده و مدیران و معاونان مدارس نیز پیشنهادات و مشکلات مدرسه خود را در موضوعات مربوط به هریک از معاونت‌ها بیان کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد درباره موضوعات مطرح شده در آخرین اجلاسیه سال ۱۴۰۲، گفت: برنامه‌های معاونت تهذیب و دفتر قرآن و عترت از جمله طرح ملی مستطورا ویژه ماه مبارک رمضان و برگزاری اردوی ۳ روزه میثاق طلبگی در هفته جاری در امامزاده عبدالله شهرستان بافق توسط معاون تهذیب استان تشریح شد، همچنین بیان موضوعات مربوط به موقوفات و منابع پایدار و لزوم حفظ و احیای موقوفات و ایجاد وقف جدید از موضوعات دفتر موقوفات و منابع پایدار بود که توسط کارشناس مسئول این دفتر بیان شد.

سخنگوی شورای معاونان مدیریت استان یزد، با اشاره به حضور طلاب سطح یک در ماه رمضان در کنار ائمه جماعات مساجد استان، خاطرنشان کرد: به جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ثبت در سوابق تبلیغی توسط معاونت تبلیغ این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ارائه برنامه‌های آموزشی ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسه آشنایی با اصول خبرنگاری ویژه خبرنگاران مدارس علمیه استان توسط دفتر امور رسانه و فضای مجازی از دیگر موضوعات مطرح شده و مصوبات آخرین اجلاسیه سال ۱۴۰۲ بود.

حجت الاسلام حسینی پور همچنین گزارشی از مسابقات علمی سال تحصیلی جاری ارائه کرد و اظهار کرد: در این مسابقات سه نفر از طلاب به مرحله کشوری راه یافتند و یکی از طلاب راه یافته به مسابقات کشوری نیز رتبه شایسته تقدیر کشوری را کسب کرد.

وی از فعالیت‌های مدارس، پیرامون پذیرش سال تحصیلی آینده تقدیر کرد و یادآور شد: ثبت نام ورود به حوزه علمیه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود که لازم است مدارس نسبت به جذب نوجوانان و جوانان مستعد و انقلابی اقدام نموده و گزارشی از فعالیت‌های خود در این زمینه را به معاونت آموزش ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: روند ارزیابی ضمن خدمت اساتید در نیمسال اول سال تحصیلی، شرایط شرکت متقاضیان تدریس در آزمون و برنامه‌های آموزشی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از دیگر موضوعاتی بود که در این اجلاسیه به آن پرداخته شد.

همچنین حجت الاسلام فخرالساعه مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان یزد نیز با اشاره به اهمیت وقف و عمل به نیت واقف، به تشریح راه‌کارهای احیای موقوفات و ایجاد وقف جدید با مشارکت مردم و خیرین پرداخت.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مساله ترویج وصیت‌نامه نویسی و انواع وصیت، گفت: از مواردی که باید به آن دقت شود ثبت تاریخ شفاهی موقوفات با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی و آگاهان از موقوفات محل می‌باشد.

مسئول موقوفات و منابع پایدار تصریح کرد: از دیگر مباحث مطرح شده پیرامون موقوفات می‌توان به تبلیغ و ترویج کاشت درخت و ایجاد و پرورش نهالستان و همچنین تعیین امین موقوفات و وظایف و اختیارات آنها اشاره کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha