شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  آئین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر

حوزه/ دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، گفت: در بررسی اولیه حدود ۷۰۰ اثر به مرحله داوری رسید که یک رکوردشکنی میان جشنواره‌های استانی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی علیزاده در آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر برگرفته از بسیج است و هر شخصی که دل در گرو انقلاب و بسیج دارد، میزبان این جشنواره است.

ببینید:

فیلم | پایانی بر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم

وی با اشاره به اینکه جشنواره ابوذر آغاز یک عملیات رسانه‌ای برای پیگیری، تبیین و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، مطرح کرد: در همین راستا بخش‌های ویژه و اصلی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه نخستین ویژگی جشنواره، هویت‌سازی بوده است، عنوان کرد: در این راستا به شخصیت حضرت ابوذر توجه ویژه شد.

وی با اشاره به اینکه شعار ابوذر شما را فرا می‌خواند برای این جشنواره انتخاب شد، مطرح کرد: بخش ویژه جشنواره نیز موضوعی مرتبط با حضرت ابوذر مدنظر قرار داشت.

علیزاده با بیان اینکه توسعه صد در صدی بخش‌های جشنواره را داشتیم، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم این بخش‌ها متناسب با فضای شهر قم به عنوان یک جهان شهر باشد.

ببینید:

فیلم | معرفی داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

وی با اشاره به اینکه افزایش دو برابری جوایز نقدی برگزیدگان را نیز داشتیم، تصریح کرد: همچنین ارتقای تراز جشنواره با رویکرد تعامل حداکثری را نیز داشتیم.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه حدود ۵۰ نشست با صاحب‌نظران و پیشکسوتان را از ابتدا تاکنون داشته‌ایم، یادآور شد: برخی از این جلسات به انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف منجر شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، بیان کرد: در بررسی اولیه تعداد ۷۰۰ اثر به مرحله داوری رسید که یک رکوردشکنی میان جشنواره‌های استانی بوده است.

علیزاده با بیان اینکه در این دوره تحول در داوری آثار داشته‌ایم، اظهار کرد: سه رویکرد شفافیت، تخصص گرایی و ترکیب تجربه و جوانی در هیئت داوران مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۲۳ داور در فرآیند داوران داشته‌ایم، مطرح کرد: در کنار جشنواره رویدادهای بسیاری داشتیم که تولید شدند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه در این جشنواره توجه ویژه به تقویت و انسجام بخشی جبهه رسانه‌ای انقلاب شده است، عنوان کرد: در این راستا کارگاه‌های تخصصی و سواد رسانه برای اهالی رسانه و خانواده کارمندان برخی دستگاه‌ها برگزار کردیم.

علیزاده با اشاره به اینکه ریل گذاری و بسترسازی هدفمند برای جشنواره‌های آتی انجام شد، خاطرنشان کرد: اختتامیه دوره نهم جشنواره ابوذر آغازی برای جشنواره دهم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha