دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زر

حوزه / به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ۵۰ اصله نهال درخت زیتون به جهت اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، در محدوده خوابگاه شهید احمدی روشن دانشگاه کاشان کاشته شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ۵۰ اصله نهال درخت زیتون به جهت اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، با حضور رئیس و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان و جمعی از اساتید و کارمندان در محدوده خوابگاه شهید احمدی روشن این دانشگاه کاشته شد.

محسن اسد زاده مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان دراین مراسم درخت زیتون میوه ای را متناسب با شرایط آبی و هوایی منطقه کاشان و گونه ای مثمر عنوان کرد و افزود: به همین مناسبت تا پایان امسال دو هزار اصله نهال دیگر در محدوده دانشگاه کاشان، پارک علم و فناوری، و پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه کاشته می شود.

وی درختان زیتون، سنجد و توت را از نوع گونه های انتخاب شده برای کاشت درختان عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت استفاده‌ی درست از منابع، برای کاشت نهال ها گونه‌هایی انتخاب شده اند که سازگار با محیط و شرایط اقلیمی باشد و احتیاج به مصرف آب کمتر و همیشه سبز نیز باشد.

وی مجموع فضای سبز دانشگاه را حدود ۴۳ هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سرانه استاندارد فضای سبز دانشگاه به ازای هر دانشجو ۴۰ متر مربع است.
اسدزاده توسعه آبیاری قطره ای را از جمله برنامه های فضای سبز دانشگاه ذکر و افزود: بسیاری از فضای سبز دانشگاه به وسیله آبیاری قطره ای تامین می شود که سعی داریم تا کل فضای سبز دانشگاه بصورت قطره ای آبیاری شود.
رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از فعالیتها و تلاش های همکاران اداره فضای سبز دانشگاه در زمینه گسترش و احیای فضای سبز تقدیر کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به کاشت درختان مثمر و کمک به حفظ محیط زیست، در دانشگاه کاشان امسال سعی شد که گونه درخت زیتون میوه ای غرس شود.

عباس کتابی به کسب رتبه نخست امسال این دانشگاه در گرین متریک اشاره کرد و افزود: امسال برای تجمیع امور و مدیریت متمرکز، فضای سبز از حوزه مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی به حوزه پشتیبانی دانشگاه منتقل شده است.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری که هر ایرانی باید هر سال سه درخت بکارد، از دانشگاهیان دانشگاه دعوت کرد تا به کاشت درخت در جهت توسعه فضای سبز و حفظ روحیه نشاط و شادابی، همت گمارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha