یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ل

حوزه/ در آستانه ماه ضیافت الهی و هفته مساجد، آیین تکریم و تجلیل از مقام شامخ علما و روحانیون متوفی آران و بیدگلی با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در آستانه ماه ضیافت الهی و هفته مساجد مراسم تکریم و تجلیل از مقام شامخ علما و روحانیون متوفی خصوصا مرحومین آیت الله ملامحمد بحرینی آرانی، آیت الله میرزا آقا احمد عاملی آرانی و آیت الله افتخار الاسلام دربندی آرانی همراه با عمامه گذاری تعدادی از طلاب شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در مدرسه امیرالمومنین (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم ضمن قدردانی از ابتکار عمل امام جمعه و مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در برگزاری مراسم یادبود برای علما و روحانیون متوفی شهرستان آران و بیدگل، ابراز داشت: طلاب و روحانیون باید قدر طلبگی خود را بدانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: به فرموده شهید آیت الله بهشتی کلیه مشاغل علم اسلامی است ولی تفقه در دین و دین شناسی از جمله وظایفی که قرآن بر دوش بعضی از اقشار گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ابعاد شخصیتی فضلای منطقه آران و بیدگل، اظهار داشت: مرحوم آیت الله ملامحمد بحرینی آرانی که تحصیلاتش را در آران و بیدگل، اصفهان، کاشان و عتبات عالیات گذارنده و از آیت الله ملا حبیب‌الله شریف کاشانی و آیت الله فشارکی اصفهانی اجازه داشتند فردی زاهد، بی رغبت به دنیا، بدون تجمل و دسترسی به ایشان آسان و پاسخگو به مسائل و مشکلات مردم، اهل صبر و رسیدگی به مستمندان بود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه این عالم بزرگ در زمان قحطی سال ۱۳۳۶ قمری برای کلیه مستمندان منطقه یک وعده در روز غذا آماده می کرد، یادآور شد: مرحوم آیت الله ملا محمد بحرینی آرانی بنا به وصیت خودش در آستان مقدس هلال بن علی دفن گردید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه آیت الله میرزا آقا احمد عاملی آرانی از شاگردان آیت الله ملامحمد نراقی تحصیلاتش را در کاشان، تهران خدمت آیت الله سید محمد حسین کاشانی و در نجف شاگرد مرحوم آیت الله ایروانی و از نوادگان محقق کرکی بزرگ بودند، گفت: ایشان علاوه بر داشتن تایید علمی از مرحوم آخوند خراسانی حاج عبدالکریم حائری و نویسنده کتاب شرح بر ارشاد علامه فردی ساده زیست دارای هوش سرشار علیه رضا خان ملعون مبارزه سیاسی کردند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان تصریح کرد: مرحوم آیت الله عاملی آرانی در معنویات مداومت بر جامعه کبیره ، عاشورا و نوافل داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه مرحوم آیت الله افتخار الاسلام حسین دربندی آرانی از شاگردان آیت الله میرسید علی یثربی دارای اخلاق خوش تحصیلاتش را در نجف و تهران گذراند و اجازه اجتهاد از آیت الله شیخ عبدالکریم حائری داشتند، ادامه داد: این عالم بزرگ که قبر مطهر محمد هلال بن علی را سامان دادند، مروج امام راحل در مبارزات سیاسی و بسیار خوش اخلاق و متواضع بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه مادر مرحوم آیت الله افتخارالاسلام حسین دربندی آرانی مهریه اش را تعلیم کامل قرآن قرار داد، خاطرنشان کرد: مادر این عالم بزرگ به شکرانه یادگیری قرآن تا پایان عمر هفته ای یک بار ختم قرآن داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان اصل علم را فضیلت دانست و با بیان اینکه علما بزرگ عالم دین و عالم ربانی بودند، یادآورشد: اگر علم قرین با ایمان بشود درجات آن نیز بالا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی هدف بعثت را پیاده شدن کلیه شئون قرآن در زندگی مردم دانست و بیان داشت: آثار تلاوت قرآن باید در ذهن ما بماند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری استان اصفهان با بیان اینکه طلاب قدر خودشان را بدانند گفت: لباسی که طلبه ها برای قرار گرفتن در مسیر صراط المستقیم بر تن دارند به خاطر دعا و شب زنده داری های پدران و مادرانشان و اشک هایی که در عزاداری های اهل بیت (ع) ریختند، می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بسیاری از توفقیاتی که طلبه ها دارند به خاطر دعای پدر و مادرانشان می باشد، گفت: باید قدردان انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل باشیم که باانداختن حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهی به زباله دان تاریخ می توانیم مراسم های عزاداری و اعیاد اهل بیت (ع) را آزادانه برگزار کنیم .

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha