دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رجبی در دیدار جمعی از مدیران آموزش مدارس علمیه خراسان

حوزه/ آیت الله رجبی، تفکر و اندیشه داشتن در همه امور را اساس کار دانست و گفت: اساتید هم به لحاظ معرفتی و هم انگیزشی طلاب را به گونه ای پرورش دهند که اهل فکر و اندیشه باشند چرا که فکر در همه مسائل اساس کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از مدیران آموزش مدارس علمیه خراسان که در سالن جلسات مدرسه علمیه رشد قم برگزار شد گفت: در نظام های آموزشی از قبیل مدرسه علمیه آنچه نقش اصلی را ایفا می کند مدیران و اساتید هستند که گاهی نقش آنان بیش از دیگران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در مسائل تهذیبی اگر خود استاد متخلق باشد وجودش الگوی خوبی برای دانش پژوهان و طلاب می شود و در طول تاریخ نیز علمای راستین با رفتار و منش خود در دیگران تاثیرگذار بودند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: وقتی کسی روح پاکی دارد و خود را در محضر خدای متعال می بیند وقتی رحمت الهی نازل می شود شامل او و هرکسی که آنجا باشد نیز می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، دقت در انتخاب استاد را مهم دانست و ابراز داشت: در انتخاب استاد بسیار باید دقت کرد، چرا که استاد تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی روی شاگردان خود دارد، گاهی برخی افراد با یک جمله و رفتار خاصی از سوی استاد خود تغییر پیدا کرده اند حتی در امور آموزشی نیز جنبه های اخلاقی بسیار کمک می کند؛ طلاب باید در بعد فکری، معرفتی و اخلاقی پیشرفت داشته باشند و استاد نقش خوبی می تواند در این عرصه ایفا کند.

آیت الله رجبی، تفکر و اندیشه داشتن در همه امور را اساس کار دانست و افزود: اساتید هم به لحاظ معرفتی و هم انگیزشی باید طلاب را به گونه ای پرورش دهند که اهل فکر و اندیشه باشند چرا که فکر در همه مسائل اساس کار است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به برخی توصیه های مرحوم آیت الله مصباح(ره) نیز اشاره و اظهار کرد: دو توصیه همیشگی ایشان این بود که هر قدر که می توانید در کارها اخلاص داشته باشید؛ می گفتند هر جا خالصانه کار کردیم ضرر نکردیم و خدای متعال هم فوق آمال و آرزوهای ما لطف می کنند لذا باید روی اخلاص سرمایه گذاری زیادی شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) توصیه بعدی مرحوم آیت الله مصباح(ره) را توسل به اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند یک مسئله ای که اساس کار است توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ولو با گفتن یک سلام با توجه به حضرت بقیه الله(عج) است، لذا لازم است ما خود را در محضر آن حضرات معصوم بدانیم و با توسل به آنان کارهای خود را انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha