شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الشيخ حسان عبد الله

حوزه/ شیخ حسن عبدالله، در جلسه افتتاحیه کنفرانس البنیان المرصوص که توسط "اتحادیه جهانی علمای مقاومت" در حمایت از غزه برگزار شد، سخنرانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن عبدالله، رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، در جلسه افتتاحیه کنفرانس البنیان المرصوص که توسط "اتحادیه جهانی علمای مقاومت" در حمایت از غزه در جنگ طوفان الاقصی برگزار شد، سخنرانی کرد و ایده هایی ارائه داد که امیدوار بود در بیانیه نهایی کنفرانس گنجانده شود.

وی گفت: اول مصر؛ مصر گذرگاه امن غزه از طریق گذرگاه رفح است و تاکنون مصر همچنان این گذرگاه را به روی فلسطینی ها می بندد. آیا می‌توانیم از الازهر بخواهیم فتوایی صادر کند که دولت را ملزم به وارد کردن کمک به غزه کند؟ اگر مصر بگوید به توافقات پایبند است، ما به او می گوییم: آیا دشمن صهیونیستی به توافقی با اعراب و مسلمانان پایبند بوده است؟ اگر ما نمی توانستیم این پیام را به الازهر بفرستیم یا آن را فرستادیم و او پاسخی نداد، آیا ما علمای اتحادیه جهانی علمای مقاومت فتوای باز شدن گذرگاه رفح را بدهیم؟ اینگونه کنفرانس ما سودمند خواهد بود.

شیخ عبد الله خطاب به اردنی ها گفت: ای مردم بزرگ اردن، از طریق شما شریان غذایی وارد دشمن صهیونیستی می شود که از امارات به عربستان تا اردن و فلسطین می گذرد، آیا ممکن است این شریان را قطع کنید؟ آیا ممکن است راه را بر کامیون ها مسدود کنید و آنها را بسوزانید؟ اگر به شما می گفتند که اینها کامیون ها و کاروان های کمک رسانی است، آیا دشمن صهیونیستی در بمباران کامیون های مواد غذایی که از سازمان ملل و دیروز از کویت و قبل از آن از کشورهای دیگر در اختیار مردم فلسطین قرار گرفته بود، تردید می کرد؟ ای جوانان اردن، راه را ببندید و شریان را قطع کنید تا به کمک قطع شریان بریده شده توسط قهرمانان افسانه ای در یمن شریف، پیروزی برای فلسطین باشد.

وی همچنین خطاب به اهل خلیج گفت: ای اهل خلیج، ای اهل خلیج، در حدیث آمده است که: «هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهی را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، در میان بندگان خدا به ستم رفتار می کند; و او با زبان و کردارش با وی به مخالفت بر نخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیاندازد».

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان ادامه داد: این افراد امروز در مورد آنچه در غزه می گذرد سکوت کرده اند و در بسیاری از اطلاعات گزارش شده است که ایالات متحده آمریکا روند ساخت غزه را به دست امارات و عربستان سعودی واگذار کرده است و ایران اجازه مشارکت در روند بازسازی به منظور تحمیل آنچه که گزینه "پس از جنگ" نامیده می شود، وجود ندارد.

شیخ حسان تصریح کرد: در جهان امروز یک محور مقاومت و یک محور شر آمریکایی وجود دارد، بین این دو محور بی طرفی وجود ندارد، اگر با محور مقاومت نیستید، با محور شرارت آمریکا هستید، هیچ انتخابی غیر از دو محور وجود ندارد و ما باید این انتخاب را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از چهل سال است که برای وحدت تلاش می کنیم، در این چهل سال فتنه های زیادی را تجربه کردیم و هر بار که مقاومت پیروز شد این فتنه ها بالا گرفت، ما در سال ۲۰۰۰ پیروز شدیم، رفیق حریری را ترور کردند تا فتنه بین سنی ها و شیعیان شعله ور کنند، ما در سال ۲۰۰۶ پیروز شدیم و آنها برای فتنه بین سنی و شیعه، داعش را برای ما آوردند، ما در غزه پیروز شدیم و من نمی گویم در غزه پیروز خواهیم شد، اما بلکه ما در غزه پیروز هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha