یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روشن ترین پیام مشارکت مردم و نتایج انتخابات شکست گفتمان تحریم بود چه آنها که تحریم را ابزار اعلام اعتراض می‌دانستند و چه آن دسته که با مغالطه مدعی بودند مشارکت در انتخابات در سرنوشت کشور بی اثر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: به فضل الهی، در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب این انتخابات برگزار شد و اکنون زمان آن است که از همه‌ی نقش آفرینان این عرصه‌ی شکوهمند ملی تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: این تشکر متعلق به مردم ایران و مردم شریف آذربایجان است که بخش بزرگی از آنها با وجود موانع داخلی، خارجی، شناختی، اقتصادی و برخی بدتدبیری‌ها در انتخابات ۱۱ اسفندماه شرکت کردند و بزرگترین جنگ ترکیبی دشمنان و مزدورانشان را برای رقم خوردن مشارکت پایین ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: تلاش دست اندرکاران، مجریان برگزاری و ناظران، نهادهای انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و بسیج که توجه شبانه روزی خود را صرف امنیت انتخابات کرده بودند و ایفاگر مسئولیت تاریخی خود در این وجه از جهاد تبیین شدند، قابل تمجید و تکریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن تشکر از مردم شریف آذربایجان گفت: لازم است بابت اعتماد به این طلبه و این خادم مردم و سرباز امام زمان صمیمانه قدردانی کنم، اعتماد شما اهالی شریف و پیشگام آذربایجان مسئولیت سنگینی را بر دوش بنده گذاشته که جز با عنایت پروردگار و نگاه پرمهر امام زمان و دعای رهبر معظم انقلاب و شما مردم عزیز امکان انجام آن میسر نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان کرد: رأی مردم، رأی به اعتماد رهبر معظم انقلاب است وگرنه من کسی نیستم که این‌همه مورد لطف و محبت قرار گرفته‌ باشم.

وی با بیان اینکه پیروز واقعی این رویداد سرنوشت ساز، ملت بزرگ ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: مردم با ندای رهبر معظم انقلاب به سمت صندوق‌های رای رفته و مردم سالاری دینی را بار دیگر عینیت بخشیدند.

وی افزود: نتایج انتخابات بار دیگر ثابت کرد صندوق رای مطمئن ترین و معتبرترین شیوه و مسیر است که می‌توان با مشارکت در آن تغییر ایجاد کرده و با انتخاب هدفمند، مجلس کارآمد تشکیل داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه صداقت انتخاباتی نظام پیام دیگر این انتخابات بود، گفت: نتیجه‌ی انتخابات مجلس دوازدهم بار دیگر صداقت انتخاباتی نظام را اثبات کرد اعلام میزان رأی منتخبان، آرای باطله و مشارکت مردم ثابت کرد که شفافیت در دستگاه‌های انتخاباتی نظام، حاکم است و به هیچ وجه حتی در موقعیت‌های حساس حق الناس را زیر پا نمی‌گذارند.

وی افزود: فصل انتخاب به پایان رسید و هنگامه‌ی انجام وظیفه و عمل به تعهدات منتخبین ملت و همیاری همگان برای عزت و سربلندی ایران فرا رسیده اگر در عرصه انتخابات تا دیروز رقابت می‌کردیم باید از امروز به رفاقت بپردازیم که اکنون موقع رفاقت و همدلی برای خدمت شایسته به ملت رشید ایران است.

وی با بیان اینکه حساسیت در انتخابات دور بعد فراموش نشود، ادامه داد: توصیه‌ی دلسوزانه و ناصحانه رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری به همه و به ویژه به کاندیداها این بود که نمایندگان جدید مراقب باشند کام ملت و فضای سیاسی کشور با سخنان اختلاف انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند تلخ نشود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: این هفته‌ آخرین چهارشنبه سال است در ایام آخر سال توصیه ما به نوجوانان و جوانان این است که مراقب باشید خدای نکرده موجب آسیب جانی به خود و مردم آزاری نشوید، شادی و نشاط یک حق اجتماعی است و ما ابدا مخالف نیستیم اما آسیب جسمی به خود و آزار دیگران با اصل نشاط اجتماعی منافات دارد.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور بهترین وسیله‌ی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید و جوان جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha