دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه حضرت خدیجه(س)بهاباد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع بانوان طلبه و مسئولان شهرستان بهاباد گفت: احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران بهاباد در آینده نیاز اولیه این مرکز علمی را برآورده می سازد که در سال های بعد باید برای سطح سه و امور رفاهی طلاب نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته در سفر به شهرستان بهاباد در آیین کلنگ زنی پروژه ساخت مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها سخنانی با یادآوری روزهای پایانی ماه شعبان المعظم و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نقشه این حوزه علمیه توسط معاونت عمرانی مدیریت حوزه های علمیه کل کشور در قم تهیه شده و بخش های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: احداث این ساختمان تقریباً نیاز اولیه مرکز علمی خواهران حضرت خدیجه (س)شهرستان بهاباد را برآورده می سازد که در سال های بعد باید برای سطح سه و امور رفاهی طلاب نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: این مدرسه علمیه در زمینی به مساحت سه هزار و ششصد و ۱۰ متر و با زیربنای هزار و ۱۱۶ متر مربع در یک طبقه احداث خواهد شد و اعتبار اولیه آن شامل چهار میلیارد تومان است که تا پایان ساخت و تکمیل اعتبار، حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی شده است .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی یکی دیگر از ویژگی های این ساختمان را احداث مهد کودک مستقل در کنار مدرسه شامل اتاق های مختلف شیرخوارگاه، اتاق نوباوه، اتاق بازی و...برشمرد.

وی، با بیان اینکه این حوزه دارای پنج کلاس درس و سه اتاق اداری و یک کتابخانه است گفت: ظرفیت این مدرسه علمیه ۱۵۰ طلبه است که برای این حوزه در نظر گرفته شده است .

امام جمعه بهاباد

امام جمعه بهاباد هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه هیچ علمی بالاتر از علم معارف الهی نیست و طلاب و روحانیون بهترین راه و روش را در این مورد انتخاب کردند افزود: طلاب باید با جدیت برای خداوند از این فرصت ها استفاده کند تا علم خود را افزایش دهندوبه درجات عالیه برسند.

حجت الاسلام بشکانی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید در راه تربیت نیروی انسانی کارآمد با بنیه علمی، تربیتی و ارزشی گام برداشته و جلوی برخی انحرافات و کج روی های احتمالی را بگیرند.

وی، با تأکید بر اینکه طلاب حوزه‌های علمیه باید در سطح جهانی و مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند، اضافه کرد: امروز جامعه و خانواده‌های ما عطش تربیت اسلامی را دارند و در همین جا نقش اساسی حوزه‌های علمیه نمود می‌یابد.

گفتنی است هم اکنون ۵۸ طلبه خواهر در سطح دو در حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه سلام الله علیها شهرستان بهاباد مشغول به فراگیری علم و دانش هستند و زمین واگذاری برای ساخت حوزه علمیه از سوی خیر بهابادی آقای محمدرضا اخوان بهابادی اهدا شده است .

آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت حوزه علمیه خواهران شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از مسئولین برگزار شد و در پایان کلنک ساخت و احداث حوزه علمیه خواهران بهاباد یزد با حضور مسئولان به زمین زده شد.

گزارش: حمیدرضا اخوان بهابادی

بانوان طلبه بهابادی در آینده نیازمند راه اندازی سطح سه حوزه هستند

بانوان طلبه بهابادی در آینده نیازمند راه اندازی سطح سه حوزه هستند

بانوان طلبه بهابادی در آینده نیازمند راه اندازی سطح سه حوزه هستند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha