یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون راهبری بنیاد هدایت

حوزه/ معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: اثری که در مسئولیت پذیری اجتماعی وجود دارد، تقوا و ایمان جمعی است که این رحمت و توسعه الهی را شامل حال جامعه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین امید محلاتی در رویداد توانمندسازی شهید محمد اصلانی که برای کنش‌گران مسجدی استان قم به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، عنوان کرد: دین، اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) آمده‌اند تا به انسان مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی را آموزش بدهند.

معاون راهبردی بنیاد هدایت در ارتباط با چگونگی مسئولیت فردی و اجتماعی، بیان کرد: نباید نسبت به مسئولیت پذیری فردی «خود» و اجتماعی «جامعه» بی‌خیال و بی‌تفاوت باشیم بلکه باید احساس دغدغه‌مندی بسیاری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مسئولیت پذیری فردی در ضمن انجام واجبات و احکام الهی، اخلاق و آداب نیز است که هر انسانی موظف به انجام و رعایت آن است.

محلاتی به رابطه خدا و انسان اشاره کرد و گفت: وقتی رابطه ما با خدا و جهان هستی بی‌نقص شد، می‌توانیم مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی را در زمینه قاموس اندیشه توحیدی قرار دهیم.

معاون راهبری بنیاد هدایت ادامه داد: نتیجه مسئولیت پذیری فردی تقوای فردی است که با رعایت نمودن واجبات، احکام الهی، اخلاق و آداب نیکو می‌توان به آن دست یافت و تقوا را در خود زنده کرد.

وی تصریح کرد: خروجی تقوای فردی را می‌توانیم در مواقعی که ما در خطر افتادیم پیدا کنیم، عمده مشکل ما این است که خدا را نمی‌شناسیم و گناه می‌کنیم ولیکن با شناختن خدا دیگر سمت گناه نخواهیم رفت.

معاون راهبردی بنیاد هدایت اظهار کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی ماورای انجام وظیفه خود نسبت به حال جامعه است؛ مانند امر به معروف و نهی از منکر یعنی کار خوب را برای خود و مخصوصاً جامعه طلب می‌کنم.

محلاتی خاطرنشان کرد: وقتی به درک کاری برسیم که برای خود و جامعه نتیجه‌ خوبی به همراه دارد و مردم را نیز به درک آن دعوت کنیم، یعنی به مسئولیت پذیری اجتماعی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکری که از سر عقده گشایی و مجازات باشد، اشتباه است، تصریح‌ کرد: اثری که در مسئولیت پذیری اجتماعی وجود دارد، تقوا و ایمان جمعی است که این رحمت و توسعه الهی را شامل حال جامعه خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر آیات الهی را بخوانیم، خواهیم دید که بسیاری از آیات به مسئولیت پذیری اجتماعی اشاره می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت کارهای اجتماعی و تشکیلاتی است.

محلاتی در پایان گفت: ما نسبت به حال افراد جامعه موظفیم و نسبت به حال جامعه مسئولیت خطیری داریم که باید در این خصوص نیازهای جامعه را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha