دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: از هیأت امنای مساجد می‌خواهیم تا با برگزاری مجالس وعظ و سخنرانی و گستردگی محافل قرآن در ماه مبارک رمضان، جوانان و نوجوانان را به مسجد ترغیب کرده و زمینه حضور آنها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در آیین استقبال از ماه رمضان در مهدیه اردبیل، با اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه فرصتی برای تطهیر روح و جسم و تعالی اخلاق و فضائل انسانی است.

وی با ابراز تأسف از عدم وجود چراغانی و جشن و سرور در آستانه ماه مبارک رمضان در بسیاری از شهرها و روستاها، گفت: ورود به این ماه مبارک برکات بی‌نظیری دارد و شایسته است این عظمت و شکوه را جشن گرفته و پاس بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر ضرورت برگزاری آیین‌های استقبال از ماه رمضان به صورت فراگیر و محله محور، یادآور شد: باید با مشارکت عموم مردم و تشویق و ترغیب جوانان به روزه‌داری، حرمت ماه رمضان و آثار پرخیر و برکت آن را در زندگی خود مشاهده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به عظمت قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، این ماه را از سایر ماه‌ها متمایز کرده و انس با قرآن در این ماه، فرصتی برای تعالی و سعادت انسان است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای پرهیز از گناه و تحمل سختی‌ها برای رسیدن به بالاترین درجه عبودیت است، از مردم مؤمن و روزه‌دار خواست تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

امام جمعه اردبیل تأکید کرد: از هیأت امنای مساجد می‌خواهیم تا با برگزاری مجالس وعظ و سخنرانی و گستردگی محافل قرآن در ماه مبارک رمضان، جوانان و نوجوانان را به مسجد ترغیب کرده و زمینه حضور آنها را فراهم کنند.

گفتنی است در این مراسم از خیرین و فعالان پویش نذر نان در ماه مبارک رمضان سال گذشته قدردانی و ۳۰ نسخه خطی قرآن کریم به موزه شهرداری اردبیل اهدا شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha