یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان آستان قدس رضوی

حوزه / مدیرعالی حرم مطهر رضوی در نشست خبری ویژه برنامه های ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا خوراکیان مدیر عالی حرم مطهر رضوی، امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان آستان قدس رضوی، که در دفتر معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، برگزار شد، با بیان اینکه زیارت جلوه عنایت به زائر است، اظهار داشت: زیارت تبلور عشق مردم به امام رضا (ع) است، زیارت اثربخش‌ترین رویداد فرهنگی کشور است و باید مورد توجه همه مسئولین باشد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی زمینه خدمت مردم برای مردم را فراهم کرده ،مبنای حرکت این نهاد بر اساس وقف، نذر و ثمن وقف است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در ادامه به آمار حضور تشرف زائران حرم رضوی در نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در زمان تحویل سال ۱۴۰۲ شاهد حضور دو میلیون نفر در حرم مطهر رضوی بودیم که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان در ساعت تحویل سال ۱۴۰۳ تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یابد و رشد ۲۰ درصدی داشته باشد.

خوراکیان با بیان اینکه ویژه‌برنامه تحویل سال بعد از نماز صبح آغاز خواهد شد، گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی در هنگام سال‌تحویل نو، ویژه‌برنامه‌هایی پیرامون غزه، در حمایت از مظلومیت کودکان و زنان فلسطینی برگزار می‌شود، همچنین با برگزاری همخوانی‌های قرآنی نشان داده شود که پشتیبان مردم فلسطین و غزه هستیم.

وی از دیگر ویژه‌برنامه‌های تحویل سال نو، تقدیر از فرزندان شهدا در عرصه هوا و فضا بیان کرد و ادامه داد: گل‌آرایی حرم مطهر توسط گروه‌های مردمی در ۹۰ نقطه حرم مطهر رضوی، برگزاری سفرهای اکرام رضوی، افطاری سبک در همه صحن‌ها و رواق‌ها را از دیگر اقدامات حرم مطهر رضوی در ماه رمضان بیان کرد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی به برگزاری سفره اکرام رضوی و تکریم از ۴۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد در شام ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد: ویژه‌ برنامه‌های قرآنی ویژه کودکان به‌ صورت حضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود، همچنین جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید برجسته، برگزاری برنامه مناجات خوانی و.. هر شب در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه رمضان عنوان کرد.

وی با اشاره به‌ ویژه برنامه‌های شب‌های قدر، از برگزاری این برنامه به سه زبان دیگر از جمله انگلیسی، عربی، اردو و همچنین زبان اشاره برای ناشنوایان زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) بیان کرد و افزود: ویژه‌ برنامه‌های قرآنی برای بانوان، تفسیر، ترتیل خوانی، قرائت، احکام ویژه بانوان در ماه رمضان برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha