دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/ عضو گروه علمی مطالعات جنسیت موسسه شناخت، کارکرد خانواده در ایجاد سرمایه اجتماعی را شامل حمایت عاطفی- تحصیلی والدین نسبت به فرزندان، تربیت دینی، تزکیه نفس، نظم اجتماعی و... دانست و گفت: خانواده یک قدرت نرم است که می‌تواند امنیت را برقرار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، راضیه زارعی در نشست «رابطه خانواده و امنیت با تکیه بر مفهوم سرمایه اجتماعی» که به همت مدرسه علمیه تخصصی کریمه اهل بیت(س)، با همکاری نخستین همایش ملی «زن، خانواده، امنیت» برگزار شد عنوان کرد: خانواده یک قدرت نرم است که می‌تواند امنیت را برقرار کند.

افزود: سرمایه اجتماعی یک شبکه ارتباطی است و تقویت سرمایه اجتماعی نیازمند اعتماد و شبکه روابط اجتماعی (در اسلام به مواردی مانند: فردی، خانواده، روابط امام ولایت می‌توان اشاره کرد) است، مثلاً شبکه روابط اجتماعی در خانواده، صله رحم است.

عضو گروه علمی مطالعات جنسیت موسسه شناخت، ادامه داد: در اندیشه اسلامی در خانواده، وفای به عهد، حسن رابطه، ادب در برخورد با بزرگترها تاکید شده است تا بتواند یک شبکه روابط اجتماعی مناسب به وجود آورد.

وی کارکرد خانواده در ایجاد سرمایه اجتماعی را شامل حمایت عاطفی- تحصیلی والدین نسبت به فرزندان، تربیت دینی، تزکیه نفس، نظم اجتماعی و... دانست و اظهار کرد: عوامل کاهش سرمایه اجتماعی شامل عدم حمایت والدین، جریان مدرنیته، تغییر نگرش جنسیتی، کاهش فرزندآوری است.

زارعی یادآور شد: بنابر آثار و عوامل مذکور، خانواده بستری را ایجاد می کند تا شبکه روابط گسترش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha