شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مدرسی عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی گفت: دختران امروز، مادران آینده هستند که باید پرچم تربیت صحیح نسل‌های آینده را به دوش بکشند و از این جهت باید به برنامه‌های درسی مدارس دخترانه توجه بیشتری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار با برخی از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های عراق با تأکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات کشور باید به شکل اساسی و ساختاری باشد و این مسئولیتی است که بر دوش علمای دین، دانشگاهیان و نخبگان اجتماعی می‌باشد؛ تصریح کرد: وجود مراکز مطالعاتی که مشتمل بر این سه گروه در جامعه باشند ضرورت دارد و آنها باید نسبت به برنامه‌ریزی برای آینده کشور حتی تا پنجاه سال آینده اهتمام بورزند.

وی با اشاره به اینکه توجه به دوران کودکی و تربیت نسل‌های نوظهور مطابق با ارزش‌های حقیقی، بینش وحیانی و اخلاق وارسته ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: کودکان باید بر پایه ارزش‌ها مطابق با تحولات زمانه رشد یابند.

آیت الله مدرسی افزود: برنامه‌های درسی مدارس باید به گونه‌ای تدوین شوند که همگام با تحولات جهان، دربرگیرنده ارزش‌های والای انسانی باشند تا پیشرفت کشور در سطوح مختلف محقق گردد.

این عالم عراقی همچنین با تأکید بر لزوم توجه ویژه به دختران جوان اظهار داشت: آنها مادران آینده هستند که باید پرچم تربیت صحیح نسل‌های آینده را به دوش بکشند و از این جهت باید به برنامه‌های درسی مدارس دخترانه توجه بیشتری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha