دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار زنجان گفت: امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، افشارچی، استاندار زنجان روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده و در این زمینه زنجان جزو استان های برتر کشور است.

استاندار زنجان به رویدادهای مهم استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری جذب سرمایه گذاری های جدید در استان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

افشارچی اظهار داشت: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.

استاندار زنجان به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان اشاره کرد و گفت: این مسئله بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

افشارچی گفت: امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده برای کاهش تورم در استان اشاره کرد و افزود: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان های کشور بود.

افشارچی سفر رییس جمهور و برگزاری انتخابات را از مهمترین رویدادهای امسال استان برشمرد و گفت: این ۲ رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha