شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: زمینه‌ مشارکت مردم در جهش تولید باید توسط قوای سه‌گانه فراهم شود، اما متأسفانه روند ثبت یک بنگاه تولیدی در کشور به‌قدری طولانی است که سرمایه‌گذار بخش تولید، در وسط راه از کرده خود پشیمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: روز دوم فروردین ماه مصادف با روز جهانی آب بود، خداوند در ۳۳ آیه از آیات وحیانی قرآن کریم می‌فرماید: «بعد از آنکه آسمان‌ها و زمین را خلق کردیم، آب را فرو فرستادیم تا زمینی مرده بود، زنده نماید.» خداوند آب را مایه‌ حیات و منشاء تمامی گیاهان و حیوانات و مایه‌ هستی می‌داند.

وی ادامه داد: از جمله‌ پروژه‌هایی که سازمان آب و فاضلاب برای مدیریت آب شرب شهرستان ماکو در دوران بحران آب، برنامه‌ریزی کرده و با مشارکت منطقه آزاد ماکو برای آن اعتبار تخصیص داده، حفر ۶ حلقه چاه و همچنین طرح شبکه انتقال آب این چاه‌ها به تصفیه خانه‌ شماره دو ماکو است، البته از این شش حلقه چاه، دو حلقه حفر شده و یک حلقه در حال حفر است و بقیه‌ چاه‌ها نیز قرار است در نیمه‌ اول سال ۱۴۰۳ حفر گردد و آب این چاه‌ها توسط شبکه انتقال به تصفیه خانه‌ شماره دو منتقل گردد.

امام جمعه ماکو گفت: از جمله‌ مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان تکمیل هرچه سریعتر این پروژه است تا مردم در بحران آب دچار قطعی آب نشوند.

وی ادامه داد: روز ششم فروردین ماه مصادف با سالروز امید و شادباش‌نویسی است، مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب در این خصوص می‌فرماید: توصیه‌ من نسبت به آینده، امید و نگاه خوشبینانه است، بدون این کلید اساسی برای باز کردن هیچ قفلی نمی‌شود کاری کرد، آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت‌های عینی است، بنده همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، اما خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب برحذر داشته‌ام و برحذر می‌دارم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب، شعار سال ۱۴۰۳ را جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و ایشان به‌خاطر نقش اساسی که تولید در رشد اقتصادی کشور دارد، در شعار سال امسال نیز از واژه‌ تولید استفاده کردند، اما چون جهش تولید بدون مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند، لذا شعار امسال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد.

وی ادامه داد: از منظر مقام معظم رهبری اگر جهش تولید با مشارکت مردم تحقق یابد، کشور از نظر اقتصادی رشد خواهد کرد، مشکل اشتغال جوانان رفع خواهد شد و نهایتا ارزش پول ملی نیز تقویت خواهد شد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: البته زمینه‌ مشارکت مردم در جهش تولید باید توسط قوای سه‌گانه فراهم شود، اما متأسفانه روند ثبت یک بنگاه تولیدی در کشور به‌قدری طولانی است که سرمایه‌گذار بخش تولید، در وسط راه از کرده خود پشیمان می‌شود، البته یکی سری موانعی نیز بنگاه‌های تولیدی، در منطقة آزاد ماکو دارند که این موانع نیز باید در کارگروه رفع موانع تولید منطقه آزاد رفع گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha