دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم یوم الله ۹ دی در خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد.  یکی از مسائل مهم ما باید این باشد که استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: عده‌ای در کشور به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنند که به بن بست رسیده‌ایم و راه خروجی جز همراهی با اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی غرب و شرق نداریم، اما راهبری بی‌نظیر جامعه جهت خروج از مسائل و مشکلات و ایجاد راه جدید تنها با درایت و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب با ترسیم خط و مشی سالانه در کوتاه مدت و در میان مدت رسیدن به قله‌ها و در بلند مدت رسیدن به تمدن اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شعار سال ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب، امسال هم در پیام تحویل سال و هم در سخنرانی نوروزی فرمودند: «نقطه ضعف کشور، اقتصاد است»، اما راه غلبه بر این نقطه ضعف چیست؟

امام جمعه خارگ گفت: در یک کلمه، رشد مستمر اقتصادی، برای همین رهبر معظم انقلاب در برنامه‌ هفتم توسعه، اولویّت اصلیِ برنامه را پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت و رشد اقتصادی متوسط هشت درصد اعلام کردند.

حجت الاسلام کارگر، با طرح این سوال که نسبت شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با هدف رشد اقتصادی هشت درصد چیست، اظهار کرد: اگر بخواهیم یک جواب مشخص و جامع به این سؤال بدهیم، باید بگوییم راه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد، رونق و جهش تولید است.

وی ابراز کرد: با رونق و جهش تولید، همه‌ شاخص‌های اقتصادی مهمّ کشور تغییر پیدا می‌کند، اشتغال پایدار به وجود می‌آید، مشکل بیکاری حل می‌شود، صادرات رونق پیدا می‌کند، درآمد ارزی برای کشور فراهم می‌شود.

امام جمعه خارگ بیان کرد: همچنین مشکل تورّم حل می‌شود، مشکل فقر در طبقات ضعیف و معضل نظام بانکی، مسئله‌ ارزش پول ملّی، کسری بودجه‌ دولت با رونق تولید حل می‌شود.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: استقلال اقتصادی در کشور به وجود می‌آید و این موجب عزّت ملّی و بالا رفتن اعتماد به نفس ملّی می‌شود و اقتصاد کشور را در مقابل تکانه‌هایی که از بیرون تحمیل می‌شود یا در داخل به وجود می‌آید، حراست می‌کند.

امام جمعه خارگ، با طرح این پرسش که چرا به شعار محوری «جهش تولید»، قید «مشارکت مردم» اضافه شده است، خاطرنشان کرد: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد، یکی از مسائل مهم ما باید این باشد که استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور کنیم.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۲ در میان مناقشات صحنه بین‌الملل، شاهد شروع و تداوم دو جنگ نسبتاً بزرگ بودیم، جنگ اوکراین و جنگ غزه و در هر دو جنگ، غرب کنار یک طرف منازعه ایستاد و تلاش کرد طرف مقابل را از صحنه خارج نماید.

حجت الاسلام کارگر گفت: در میان همه مشکلات بین المللی یک طرف آمریکایی‌ها هستند که در تحلیل‌های سیاسی باید آن را دید، برخی احساس دشمنی نمی‌کنند بلکه احساس دوستی دارند و سبک زندگی خود را غربی و شرقی می‌کنند، که این تحجرگرایی است.

وی تصریح کرد: پوشش نامناسب توسط عده‌ای قلیل در ایام عید در جزیره قابل پذیرش نیست، بروید از تاریخ کشف حجاب در غرب و عواقب آن درس بگیرید که امروز بالاجبار به جنبش MeToo ختم شده است، از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می‌خواهیم نسبت خلاف قانون تذکر بدهند و حضور موثری در جزیره داشته باشند.

حجت الاسلام کارگر گفت: سال گذشته برای جزیره سال همدلی و همراهی مسئولان و مردم و وحدت کلمه میان همه برادران شیعه و سنی بود که ان‌شاءالله این نعمت را شکرگزاری می‌کنیم و از همه می‌خواهم در این مسیر همگام برای آبادانی و پیشرفت جزیره در سال جدید تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha