دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای سومین روز بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ قرآن پژوهان مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب علیه السلام بعد از گذراندن واحدهای آموزشی رساله سطح سه یا چهار خود را نوشته و دفاع کرده اند؛ تفسیر علمی سوره های قرآن از پایان نامه های سطح سه این مرکز می باشد و در این غرفه در معرض دید عموم مردم و قرآن دوستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام میثم ناظمی مسئول آموزش مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب علیه السلام و مسئول غرفه این مرکز در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب(ع) یکی از مراکز آموزش عالی حوزوی است که در حوزه‌های نوپدید قرآنی(مثل مباحث میان‌رشته‌ای قرآن و علوم ـ قرآن و مستشرقان) فعالیت می‌کند و مدیریت آن با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی است که در کارنامه خود بیش از ۲۰ جایزه و مقام برگزیدگی علمی از جمله چهره قرآنی سال ۱۳۹۶ و خادم پژوهشی قرآن سال ۱۳۹۵، مفسر برگزیده مجمع تفسیر قرآن سال ۱۳۹۵ و تألیف و ترجمه بیش از صد کتاب از جمله تفسیر قرآن مهر در ۲۲ جلد و ترجمه گروهی قرآن کریم را دارد.
وی افزود: این مرکز که از سال ۱۳۹۷ تاسیس شده تاکنون دوره های گوناگونی در مقطع سطح ۳ و سطح ۴ برگزار کرده و دارای سرفصل های مصوب حوزوی می باشد.
حجت الاسلام ناظمی گفت: رشته ها و گرایش هایی که در این مرکز ارائه می شود مرتبط با قرآن و مستشرقان و قرآن و علوم می باشد؛ در حوزه قرآن و علوم این مرکز چندین گرایش دارد.
وی گفت: قرآن پژوهان این مرکز بعد از گذراندن واحدهای آموزشی رساله سطح سه یا رساله سطح چهار خود را نوشته و دفاع کردند؛ تفسیر علمی سوره های قرآن از پایان نامه های سطح سه این مرکز می باشد و در این غرفه در معرض دید عموم مردم و قرآن دوستان قرار گرفته است.
مسئول آموزش مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب علیه السلام ادامه داد: بررسی دیدگاه مستشرقین راجع به تفسیر قرآن کریم از دیگر موضوعات پایان نامه دانش پژوهان سطح سه این مرکز می باشد که تاکنون شش پایان نامه سطح سه به نگارش درآمده است.
وی درپایان گفت: در این غرفه پایان نامه های دفاع شده دانش پژوهان در عرصه های مختلف قرآنی به نمایش درآمده است که برخی از آن به کتاب نیز تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha