یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیت بنیادین حوزه‌ بالاست، ‌ یعنی ما با یک میراث غنی از حکمت و فقاهت برخورداریم که می‌توانیم با آن میراث به شبهات پاسخ بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه یکشنبه پنجم فروردین ماه در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار حوزه در تهران اظهارکرد: حوزه‌های علمیه همیشه دو ساحت داشته است یک ساحت نخبگانی که متخصصانی در حکمت و فقاهت در حوزه‌ها حضور پیدا می‌کردند، نظریه‌پردازی، ‌ تدریس، تحقیق، ‌ پژوهش را داشتند. یک ساحت دیگر حوزه‌های علمیه مردم بودند که حتی این مردم با اینکه شغل آزاد داشتند ولی در کلاس‌های درس فقها شرکت می‌کردند، استفاده می‌کردند و نقش مهمی در موقوفات حوزه داشتند. بنابراین حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های حوزه باید در مجامع مختلف عمومی حضور پیدا کند، مخصوصا در این نمایشگاه قرآنی بسیار حضورش ارزنده است و می‌تواند در واقع آن بعد و ساحت مردمی بودن حوزه را با این حضورش تقویت کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ظرفیت بنیادین حوزه‌ بالاست، ‌ یعنی ما با یک میراث غنی از حکمت و فقاهت برخورداریم که می‌توانیم با آن میراث به شبهات پاسخ بدهیم و من الان حاضرم تحدی بکنم که هیچ شبهه‌ای در حوزه مسائل اعتقادی وجود ندارد مگر اینکه حوزه می‌تواند به آن پاسخ بدهد.

وی ادامه داد: اما اینکه می‌تواند یک بحث است، ‌ اینکه ما روزآمد باشیم، عالم به زمانه باشیم و مرتب تبیین‌گر مسائل وحقایق دینی باشیم آن بحث دیگری هست که نباید عقب بمانیم و مصداق «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» باشیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha