شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با موسس "بنیاد نخبگانی بصائر"

حوزه/ موسس بنیاد نخبگانی بصائر گفت: طرحی تشکیلاتی با رویکرد ایجاد تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت نخبگان و استعدادهای‌ برتر می‌باشد که در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی و بر اساس اندیشه مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

حجت الاسلام محمد رمزی موسس "بنیاد نخبگانی بصائر" در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، اظهار داشت: مجتمع تمدنی بصائر با مدد پروردگار در سال ۱۳۹۸ توسط جمعی از متخصصان حوزوی و دانشگاهی با هدف ایجاد تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت و در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی مطابق با نظام اندیشه مقام معظم رهبری به سرپرستی بنده تأسیس شد.

وی گفت: طرح بصائر، طرحی تشکیلاتی با رویکرد ایجاد تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت نخبگان و استعدادهای‌ برتر می‌باشد که در راستای دست یابی به تمدن نوین اسلامی و بر اساس اندیشه مقام معظم رهبری شکل گرفته و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی را با توجه به اولویت‌های نظام مقدس اسلامی در دستور کار خود دارد.

موسس "بنیاد نخبگانی بصائر" در تبیین طرح نخبگانی بصائر، اظهار کرد: رویکرد طرح نخبگانی بصائر در عرصه تربیتی و مهارتی توجه به معنویت، عقلانیت و عدالت، بصیرت افزایی و ایجاد هویت مستقل ملی و دینی، توجه به تربیت اجتماعی نخبگان، ایجاد روحیه رهبری و کارتشکیلاتی، کتابخوانی، نویسندگی و سخنوری، تقویت روحیه آزاد اندیشی و مسئولیت پذیری و نهادینه کردن علم، ایمان، مهارت و کارآفرینی و در عرصه آموزشی اتخاذ روش‌های آموزشی استعداد محور و تفکر محور، توجه به تحلیل، نقد، ابتکار، اکتشاف، خردورزی و قدرت حل مسئله می‌باشد.

حجت الاسلام رمزی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری برای رسیدن به مرحله تمدن نوین اسلامی دو عنصر مهم لازم است یکی تربیت نیرو و دوم تولید علم، تولید علم نیز منوط به تربیت نیرو می‌باشد چرا که یک نیروی با بصیرت و متدین باید باشد تا بتواند تولید علم داشته باشد.

وی ابراز کرد: تصمیم داریم چهارده واحد تشکیلاتی را تأسیس کنیم که در حال حاضر پیش دبستانی نخبگانی بصائر، آموزشگاه تخصصی بصائر، موسسه قرآن و عترت بصائر و اندیشکده راهبردی بصائر تشکیل شده‌اند و در این مجموعه ۴۲۰ دانش آموز داریم که در سه حوزه تربیت، آموزش و مهارت کار می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha