یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام سالک

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین سالک گفت: خارج شدن بانک ها از بنگاه داری، پرهیز وزارتخانه‌ها از بخشنامه‌های خلق الساعه و حمایت دولت از بخش خصوصی، لازمه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان در رابطه با شعار امسال "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با سه مطلب پیوند ناگسستنی داشت، یکی وجود برنامه‌های الهی در قالب قرآن و عترت، دوم رهبری و سوم مردم، که با این انطباق عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: دلیل نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به این دلیل است که ما در محاصره سخت تحریم‌های بین المللی قرار داریم و این تحریم نعمتی است برای رشد و شکوفایی و خودکفایی کشور که به‌حمدالله پیشرفت‌های بسیار داشتیم و مردم ما به دلیل آگاهی، بصیرت، علم و دانایی که نسبت به سرنوشت کشور دارند همیشه در صحنه حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: اساس کشور داشتن اقتصاد قوی است، بنابراین نقطه ضعف اقتصادی کشور ما که ضعف در تولید و صادرات محوری است، باید حل شود به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار دادند، چرا که همیشه مردم نقش چشمگیری در پیشرفت کشور داشته و دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که رئیس جمهور از طریق دولت، موانع راه جهش تولید و مشارکت مردم را حل کند، بانک‌ها باید از بنگاه داری دور شده و به حمایت تولید بیایند و پشتوانه تولید باشند.

وی خاطرنشان کرد: وزرای ذی ربط در جریان جهش تولید و با مشارکت مردم باید از بخشنامه‌های خلق الساعه پرهیز کنند و چرخ‌دنده‌های وزارت خانه‌های صنعت و کشاورزی و کار را به گونه‌ای تنظیم کنند که برای سال ۱۴۰۳ یک بخشنامه در تمام عرصه‌ها تا پایان سال داشته باشند، در اینصورت امنیت شغلی و امید ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سالک خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی باید ایجاد شود و دولت تنها باید سیاست گذاری کلان کشور را در عرصه‌های مختلف داشته و نظارت کامل برای تحقق آن سیاست را انجام دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر نقش سرمایه گذاری مردم به معنای وسیع کلمه و قشر جوانان در جهش تولید تاکید داشتند و جوانان را عامل اثر گذاری دانستند که می‌توانند اقتصاد کشور را از وابستگی نجات دهند و اقتصاد اسلامی در راستای شعار نه شرقی نه غربی سوق دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به نخبگان کشور اشاره کرد که در تولید کشور نقش به‌سزایی دارند و یادآور شد: امروزه در ۸۰۰ شرکت دانش بنیان نخبگان فعالند و می‌بایست علم شان را در تولید به‌خصوص در بخش کشاورزی به‌کار گیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha