دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ساختارهای فعلی باعث کندی در تحقق شعار سال است، گفت: از آنجا که اقتصاد ما قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین مردم برای جلوگیری از کاهش سرمایه خود، به خرید دلار، طلا و مسکن روی می‌آوردند که همین مسأله باعث تورم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در شعار سال مسأله تولید با نگرش مشارکت مردمی را مطرح کردند، اظهار داشت: از منظر اسلام فقر محکوم است و زیبنده جامعه دینی و اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه کمک به رفع فقر و حل مشکل اقتصادی هم شرعی و هم عقلایی است، گفت: جامعه‌ای که با گرانی مواجه شود مردم آن دچار قساوت قلب می‌شوند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اهمیت تمکن مالی تا جایی است که امام سجاد(ع) دعا می‌کنند که دچار فقیر نشود، اظهار کرد: در مسأله اقتصاد هم دولت موظف به انجام اقدامات لازم است و هم مردم نسبت به آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند روش‌های نوین مدیریتی مناسب با شرایط جنگی هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در عرصه اقتصادی، وجود برخی ساختارها و بسته بودن دست مدیران است، در حالی که در شرایط جنگی به فرمانده میدانی باید اختیارات داد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه منظور از این حرف بی قانونی نیست، گفت: دست از قوانین پیچیده و ساختارهای غلط که خودمان نوشته‌ایم و خودمان را گرفتار آن کرده‌ایم برداریم، این قوانین وحی منزل نیستند و باید برخی از آنها را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه همه مشکلات مربوط به تحریم نیست، یادآور شد: اگر قوانین پیچیده کنار گذاشته شود، مشکل مسکن همدان نیز برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ساختارهای فعلی باعث کندی در تحقق شعار سال است، اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد ما قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین مردم برای جلوگیری از کاهش سرمایه خود، به خرید دلار، طلا و مسکن روی می‌آوردند که همین مسأله باعث تورم می‌شود.

وی افزود: بنابراین دولت باید بستری فراهم کند تا مردم سرمایه‌های خود را به سمت تولید سوق دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به لزوم تلاش برای تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: در این جهاد عمومی حسینیه‌ها باید پای کار بیایند و مشاغل خانگی را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند بازاریابی خارجی و تقویت صادرات هستیم، اظهار کرد: با وجود آنکه در همسایگی کشورهای عربی هستیم اما بازار آنها در دست کشور چین است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی باید از نظرات افرادی که در میدان هستند استفاده کرد، یادآور شد: کسی که تحصیلات دانشگاهی صرف داشته باشد نمی‌تواند همه مسائل را ببیند و باید از افرادی که تجربه کافی دارند استفاده شود.

وی با اشاره اینکه مقام معظم رهبری سیاست جمهوری اسلامی را وحدت عنوان کردند، گفت: چرا با این وجود عده‌ای خود را مخاطب این سخن نمی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با محکوم کردن جنایات در غزه، تصریح کرد: امروز غزه محک مسلمانی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha