چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1145316
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه (جهش تولید با مشارکت مردم) نباید فقط در حد یک شعار بماند، گفت: همه دستگاه‌ها جهت تحقق شعار سال تمام تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: اگر عید را جشن می‌گیریم و با امنیت بالا تفریح می‌رویم همه اینها را مدیون و مرهون خون هزاران جوان پر پر شده و گلگون کفن و پدران و مادران این سرزمین هستیم.

وی افزود: به هر شهر و دیاری که برای تفریح عید می‌رویم ورودی آن شهر تمثال مبارک شهیدان را می‌بینم. ببینیم و بدانیم که چه کسانی جانشان را برای عزت، اقتدار، آرامش، آسایش و امنیت من و شما تقدیم کردند و به احترام خون شهدا تفریح مان همراه با معصیت نباشد.

امام جمعه شبانکاره، با بیان اینکه حرمت ماه خوب خدا ماه مبارک رمضان را باید نگه داریم، گفت: ما مسلمان هستیم، شیعه هستیم، روزه خواری در ملأ عام حرام شرعی است، در ماه مبارک رمضان، شیطان در زنجیر و دست و پای او بسته است، اما دست و پای نفس نه.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: نام گذاری سال جدید از طرف حکیم و زعیم فرزانه انقلاب اسلامی به نام جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهمترین راه‌ها برای خروج از بن بست کشور از مسائل اقتصادی و معیشتی مردم ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: عملیاتی نمودن این شعار توسط دولت و مجلس باعث خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام اسلامی است.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه (جهش تولید با مشارکت مردم) نباید فقط در حد یک شعار بماند، ادامه داد: همه دستگاه‌ها جهت تحقق شعار سال تمام تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند.

حجت الاسلام پردل، با اشاره به تاثیر و تفاوت دو جنگ اوکراین و غزه، بیان کرد: هر دو جنگ درس‌های تاریخی زیادی برجای گذاشته که البته متفاوت از یکدیگر بوده‌اند، درس اول جنگ اوکراین عمدتاً ذیل این عنوان خلاصه می‌شود که آمریکا و اروپا در پدیده‌ای که آن را به طور واقعی مهم‌ترین بحران امنیتی خود می‌خواندند، شکست خوردند.

وی گفت: در نقطه مقابل آن درس اول جنگ غزه این است که مردم فلسطین با گذشت ۷۵ سال، هیچ تردیدی در ضرورت آزادسازی سرزمین‌های غصب شده نداشته و می‌توانند علی‌رغم ناترازی‌های نظامی زیادی که با دشمن خود دارند، معادله را تغییر دهند، مقاومت فلسطینی‌ها در این جنگ تأثیر زیادی بر محیط بین‌المللی داشت و جنگ غزه ثابت کرد عنصر ملت‌ها تأثیری به مراتب بزرگ‌تر از عنصر دولت‌ها هر چند قدرتمند باشند، دارد.

امام جمعه شبانکاره، اخلاق‌مداری را نجات‌دهنده جامعه در مقاطع حساس اجتماعی دانست و گفت: راز این‌که اسلام، تأکیدات فراوانی بر روی اخلاق‌مداری در جامعه دارد این است که اخلاق‌مداری و پایبندی به اصول اخلاقی، جامعه را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و هر میزان در جامعه توجه به اخلاق کمرنگ شود، معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیشتری بروز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دور شدن از اخلاق، مشکلات و نابسامانی‌های زیادی را به همراه دارد، هرچند قوانین بازدارندگی زیادی در پیشگیری از جرم داشته باشند، اما به تنهایی کارساز نیستند و بدون توجه جامعه به اخلاق نمی‌توان چهار رکن یک جامعه تراز یعنی امنیت، سلامت، آرامش و نشاط را به طور کامل تضمین کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha