یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ইমাম আলী (আ:) ইমাম হাসানকে (আ:) স্বাস্থ্য বিষয়ক বিধি নির্দেশ প্রদান

حوزه/ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: صلح امام حسن (ع) به معنای پذیرفتن حکومت معلومه نبود بلکه ترک مخاصمه بود چرا که سیاست، امامت و نبوت در یک اصل استوار است و آن حفظ دین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با نقش امام حسن مجتبی (ع) در حفظ و صیانت از دین بیان کرد: به طور کلی پیشوایان، رسول گرامی و ائمه ی طاهرین همه وساسة العباد بودند یعنی سیاست گذاران بندگان، و سیاست نیز به معنای تدبیر و مدیریت در حفظ اسلام، حفظ دین و حفظ منافع مسلمین است.

وی افزود: بعد از زندگی پر فراز و نشیب پیامبر مکرم (ص) و ۲۵ سال دوران خانه نشینی امام علی (ع)، در دوران امامت امام حسن (ع) ایشان نیز ترک مخاصمه کردند چرا که به اساس اسلام لطمه وارد می‌شد؛ امام حسن (ع) دردوران امامت خود به کارهای ارشادی، تربیتی و هدایت مردم که برایشان مقدور بود پرداختند.

کارشناس دینی تصریح کرد: امام حسن (ع) در دوران امامتشان براساس فرهنگ اسلامی و فرهنگ قرآنی یارانی را تربیت کردند که در آینده همان یاران با وفای امام حسین (ع) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر یادآور شد: صلح امام حسن (ع) به معنای پذیرفتن حکومت معلومه نبود بلکه ترک مخاصمه بود چرا که سیاست، امامت و نبوت در یک اصل استوار است و آن حفظ دین است.

نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش کدام سیره ی امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه رفتارها و فعالیت های خود قرار دهیم گفت: ما اکنون حکومت اسلامی و سیاستمدار و رهبری حکیم داریم، ما جنگی با کسی نداریم اما ملت فداکار و بزرگ ایران استقامتشان را در مقابل زورگویان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند.

وی ادامه داد: اکنون شایسته است حکومت و مسئولان بکوشند عدالت اجتماعی برقرار شود، جلوی مفسدین و متعدیان حقوق مردم گرفته شود. که اگر چنین شود مردم عملا سیمای جمهوری اسلامی را در زندگی شان کاملا احساس می‌کنند.

امام جمعه سابق موقت اصفهان خاطر نشان کرد: این وظیفه ی ماست بکوشیم، فرهنگ دینی را در حکومت، ادارات، فرهنگ و در تمام عرصه های مختلف نهادینه کنیم تا مردم در عمل اسلام ناب محمدی را ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha