دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
راه آهن

حوزه/ مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به استفاده پرشمار مسافران نوروزی از خطوط ریلی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۹ هزار نفر توسط راه‌آهن این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غلامحسین دباغ، مدیرکل راه‌آهن قم روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد نوروزی اداره کل راه‌آهن قم از ۲۵ اسفند تشکیل و تا ۱۵ فروردین آماده خدمات‌رسانی به زائران و مسافران خواهد بود که در این ایام به طور میانگین روزانه ۵۴ رام قطار مسافری از ایستگاه‌های راه‌آهن این استان تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۶ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر به استان قم ورود و ۳۲ هزار و ۸۵۱ نفر از این استان به شهرهای دیگر سفرکرده‌اند.

مدیرکل راه آهن قم با بیان اینکه در مجموع ۶۹ هزار و ۱۱۴ هزار نفر از ایستگاه‌های محمدیه و قم تردد داشته‌اند، تصریح کرد: در زمینه تاخیر حرکت نیز قطارهای در حین سیر هشت و نیم ثانیه و از مبدأ قم نیز تمامی قطارها بدون تاخیر اعزام شده‌اند که این آمار نسبت به گذشته قابل‌توجه و شایسته تقدیر است.

دباغ افزود: باتوجه‌ به استقبال خوب مسافران، روزهای زوج سه رام قطار و در روزهای فرد چهار رام قطار به سمت مشهد مقدس در حال خدمات‌رسانی و جابه‌جایی مسافران هستند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی راه‌آهن قم در میزبانی و بدرقه از زائران گفت: از جمله اقدامات فرهنگی صورت‌گرفته در ایستگاه راه‌آهن قم برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، محافل ختم قرآن، میز گفتمان دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین اجرای زنده گروه سرود و برگزاری مسابقات فرهنگی در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) می‌باشد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و امکان پیاده‌سازی TOD و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha