شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: مهمترین اتفاق قرن گذشته از نظر منفی، تشکیل حکومت غاصب رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی است و جن و انس شیاطینشان با هم متحد شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به مصادیق تقوا از نظر امام صادق (ع) اظهار داشت: در روایتی امام صادق علیه السلام تقوا را انجام اوامر و ترک نواهی عنوان می کنند و یک مصداق اوامر رأیی بود که در فروردین سال ۱۳۵۸ به امر امام راحل عظیم‌الشأن مردم ایران اسلامی به صندوق ها ریختند و به نظام اسلامی آری گفتند .

وی افزود: در سالهای ۸۰ تا ۹۰ در فضای دانشگاههای کشور شبهه‌ای خیلی فرا گیر بود از سوی نهضت آزادی، که می گفتند مردم ایران در دوازده فروردین ۵۸ می‌دانستند چه نمی‌خواهند،‌ می دانستند شاه را نمی خواهد اما نمی دانستند چه‌ می‌خواهند، این شبهات را خیلی پخش کردند در بین جوانهای عزیز ما اما بزرگان ما همان موقع توضیح دادند که نه مردم هم نه را می‌دانستند که آن طاغوت را نمی‌خواهیم و هم بله را می‌دانستند که چه چیزی را می‌خواهیم.

امام جمعه خوی تصریح کرد: مردم ایران طاغوت پدر و پسر را نمی‌خواستند. رهبر انقلاب در مصاحبه ای ماجرای پهلوی‌ها را تبیین‌ کردند، و فرمودند: رضا خان کسی بودکه با بولدوزر افتاد به جان اسلام، پسر او محمد رضا با ظریف کاری افتاد به جان اسلام با مجله، با سینما، با روزنامه، با کار فرهنگی یعنی تغییر فرهنگ اسلامی و تغییر ذائقه ها. هر دوی اینها هدفشان نابودی اسلام عزیز بود. پس مردم نه را می‌دانستند که او را نمی‌خواهند بله را هم‌ می‌دانستند که چه چیزی را می‌خواهند جمهوری اسلامی حکومت اسلامی بر پایه‌ی مردم سالاری دینی.

وی گفت: مهمترین اتفاق قرن گذشته از نظر منفی، تشکیل حکومت غاصب رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی است و جن و انس شیاطینشان با هم متحد شدند، فکرهایشان را برای از بین بردن اسلام روی هم گذاشتند و این غدّه‌ی سرطانی را ایجاد کردند، و خوشحال بودند که دیگر نقشه گرفت. اما ۲۲ بهمن ۵۷ تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام قاسم خانی خاطرنشان کرد: امام راحل عظم الشأن فرمودند: این صبحگاه ۱۲ فروردین روزی است که کنگره‌های ۲۵۰۰ساله حکومت طاغوت فروریخت شما با این رای ۹۸% تان به جمهوری اسلامی یک طاغوت ۲۵۰۰ساله را زیرورو کردید و در یک تعبیر دیگری فرمود: روز ۱۲ فروردین از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی است

وی اضافه کرد: تعبیر ملی اش مشخص است؛ اما تعبیر مذهبی و اسلامی‌اش را رهبر معظم توضیح می‌دهند ایشان می‌فرمایند: قبل از انقلاب اسلامی ما دو نوع جمهوری در کل دنیا داشتیم یکی جمهوری غربی‌ها بود دموکراسی دیگری جمهوری شرقی‌ها بود سوسیالیستی و تا به الان جمهوری ای به وجود نیامده بود که مبنای آن قرآن و روایات باشد؛ این ملت نظامی به وجود آورد که هم جمهوری است و هم پایه‌های آن بر اساس اسلام با روایتِ ۱۲ امام و عترت طاهرین بنا نهاده شده؛ لذا برای تمام مسلمانان عید است.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به ایام شهادت امیرمؤمنان و ایام ولیالی قدر گفت: شب۱۹ و شب ۲۱ و شب ۲۳ که شب امام زمان است، اتصالمان را در این شبها با پروردگار مهربان با امیرالمؤمنین با امام زمان محکمترکنیم، دعای فرج و سوره قدر را هر چه می‌توانیم بخوانیم. از بیانات علما در این شبها بیشتر بهره ببریم. حتی جا دارد در شبهای احیا دو منبر در مساجد داشته باشیم یکی در شروع مراسم و یکی هم قبل از قرآن به سر گرفتن.

وی عنوان داشت: اما شب ۲۱ شب شهادت امیرمؤمنان است، در نامه‌ی۴۵ نهج البلاغه، مولا علی علیه السلام می فرمایند؛ ، هر مأمومی امامی دارد که این مأموم به او اقتدا می‌کند و‏ از نورعلم او فرا می‌گیرد و امام شما علی ابن ابیطالب ازتمام این دنیا به دوتا جامه‌ی کهنه و دو قرص نان جو اکتفا کرده است و شما نمی توانید مثل علی ابن ابی طالب باشید، اما من علی را با تقوا، ورع و تلاش برای دین و پیمودن راه صحیح کمک کنید.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha