دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: تمام ریل گذاری نظام لیبرال سرمایه داری بر روی نفسانیت است که مهم‌ترین مؤلفه نظام سرمایه داری طمع است و خلق نیاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه جمعه در مراسم اولین شب از لیالی قدر که در مسجد بقیة الله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از جمله دعاهایی که در ایام ماه رمضان خوانده می‌شود این است، و قَتْلًا فِی سَبِیلِکَ مَعَ وَلِیِّک فَوَفِّقْ لَنَا، ما را برای شهادت در راهت موفق بدار، حسب وظیفه‌ای که داریم باید از فضائل امام علی (ع) بیان کنیم.

وی افزود: در آیات قرآن و روایات پیامبر و ائمه در مورد امام علی(ع) مطالب زیادی بیان شده و دیگران که در ظاهر یا باطن با امام علی(ع) نبودند هم به حسب اقتضا حرفی را زده‌اند، فخر رازی از جمله آن هاست که در سوره حمد که در خصوص جهر و اخفات " بسم الله" بحث می‌کند، روایتی از امام علی (ع) را بیان کرده و می‌گوید من این روایت را می‌پسندم و سپس می‌گوید؛ «من اتخذ علیا اماماً لدینه فقد استمسک بالعروة الوثقی فی دینه ونفسه» هر کس علی (ع) را امام دینش قرار دهد به عروة الوثقی (یعنی به جایگاه محکمی) در دین و جانش چنگ زده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، گفت: ابن‌ابی‌الحدید معتزلی، قصیده‌ای شامل ۸۰ بیت در مدح امام علی(ع) به زبان عربی سروده که در آن امام علی(ع) را امانت بزرگ الهی و حاکم روز قیامت معرفی می‌کند و وجود او را بهانه آفرینش مخلوقات و عالم هستی می‌داند که بخشی از این قصیده بر ضریح و گنبد امام علی(ع) نگاشته شده است.

وی عنوان کرد: مرحوم میرزا ابوالفضل تهرانی که از علمای مبرز شیعه بود و شرحی تحت عنوان " شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور" برای زیارت عاشورا نوشته، وقتی به کلمه " امیر " می‌رسد برای آن دو معنا بیان می‌کند، یکی این که از أمَرَ باشد، یعنی کسی که امر می‌کند و احتمال دیگری دارد و آن اینکه از کلمه " مارَ یَمیرُ " به معنی سفره داری گرفته شده باشد، که در این صورت، برای مؤمنین هر رزق ظاهری و باطنی تا قیامت می‌رسد از دست امیرالمؤمنین (ع) است.

حجت الاسلام امامی ابراز کرد: تاریخ و ملکوت از عظمت مولا علی (ع) در حیرت است و باید در ماه رمضان از این که نتوانستیم امام علی (ع) را بشناسیم و حقش را بجا بیاوریم، استغفار کنیم، البته خاصیت شیعه این است که وقتی نام امیر مؤمنان را شنید خونش به جوش می‌آید.

وی تصریح کرد: عمر و امکانات ما محدود است و باید نیازها و برنامه‌های خود را اولویت بندی کنیم، چرا که قیمت انسان با اولویت‌ها مشخص می‌شود و این مسئله به انسان جهت می‌دهد و اگر اولویت‌های انسان زود به زود تغییر پیدا می‌کند، باید بداند که شیطان در او نفوذ کرده و هدفش را تغییر داده و باید اولویت ما به تاسی از امیرمؤمنان فدا کردن همه چیز برای الله باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت امروز ما، سبک زندگی است که شیطان برای تک تک گناه ما وقت نمی‌کند اما اگر سیره و سبک زندگی ما را تغییر دهد، همه زندگی در مسیر شیطان قرار خواهد گرفت و اینکه روز به روز برهنگی گسترش می‌یابد هم به دلیل تغییر سبک زندگی است و ممکن است چنین فردی اعتقاد به امام حسین (ع) نیز داشته باشد که این اعتقاد برای امام مرده است نه زنده، که امام زنده برای بقای دین جان می‌دهد و تمام تلاش اهل بیت نیز این است که اولویت‌های دین و انسان حفظ شود.

وی افزود: اگر اولویت‌ها را شیطان عوض کند، کل مسیر زندگی عوض خواهد شد و باید به سیره اهل بیت و قرآن با این دیدگاه نگاه کنیم، خدای متعال می‌خواهد این اولویت‌ها را توضیح دهد و لذا شب‌های قدر فرصتی است که این اولویت‌ها را بررسی کنیم، مؤمن باری به هر جهت نیست، اگر اولویت نداشته باشد باخته است حتی اگر به نماز ایستاده باشد و امام امت جزو اولویت و هدف فرد عصر ماست و یکی از ویژگی‌های آخرالزمان هم این است که شیطان همه تلاش خود را برای از بین بردن مؤمنین به کار می‌گیرد.

حجت الاسلام امامی گفت: شیطان چون می‌داند در آخر الزمان به دست ولی الهی سلاخی خواهد شد، تلاش می‌کند، ظهور را به تاخیر بیاندازد، امروز مهم‌ترین ابزار برای تغییر اولویت‌ها، رسانه و فضای مجازی است و قرار است انسان با این فضای مجازی رشد کند.

وی بیان کرد: اسلام مقدس‌ترین بنا را خانواده می‌داند و از جمله زمان‌هایی که دعا مستجاب می‌شود، لحظه خواندن عقد است چون آن کسی که انسان را خلق کرده می‌داند رشد انسان از مجاری خانواده است و شیطان هم این را می‌داند و می‌خواهد از بین ببرد و میلیاردها هزینه کردند تا حیوانات را وارد زندگی انسان کنند و زندگی با سگ را عادی جلوه دهند و لیبرال سرمایه داری شیطان مجسم و حاکم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تمام ریل گذاری نظام لیبرال سرمایه داری بر روی نفسانیت است، حتی از فن آوری هم برای تسلط به بشر استفاده می‌کند و مهم‌ترین مؤلفه نظام سرمایه داری طمع است و خلق نیاز می‌کند و با تبلیغات رسانه‌ای در انسان احساس نیاز کاذب ایجاد کرده و انسان را طمع کار می‌کند، از طرفی امام علی (ع) مهم‌ترین آفت دین را طمع عنوان می‌کند و امروز شیطان طمع را ابزاری برای حمله به دین اتخاذ کرده است.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) حیات طیبه را قناعت عنوان می‌کنند و قناعت به معنی مدیریت مصرف و رضایت از خدای متعال است و اگر نیازهای انسان در زندگی مدیریت نشود، شیطان وارد زندگی شده و برای او نیاز کاذب ایجاد کرده و تغییر اولویت می‌دهد، بنابراین هر چه انسان تلاش کند هم به اولویت خود نمی‌رسد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha