یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر شورای عال انقلاب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر انسان هویت خود را نشناسد، بسیار خطرناک است و زندگی او را دچار یأس و ناامیدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروه پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در جمع مردم در مسجد علی ابن ابی طالب شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: یکی از برترین عبادات در شب قدر، علم آموزی است که بزرگان و دین ما بسیار به آن سفارش کرده است.

وی به اهمیت مهارت آموزی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: آموختن مهارت‌های زندگی، اندیشیدن و تفکر خلاق داشتن و دیگر مهارت‌ها را در جامعه باید گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه مهارت خود آگاهی را یک ضرورت برای بشر امروز دانست و بیان کرد: اگر انسان هویت خود را نشناسد، بسیار خطرناک است و زندگی او را دچار یأس و ناامیدی می‌کند و در شکست‌هایی که در زندگی برخورد می‌کند بدون تردید دیگر نخواهد توانست خود را بازیابی کند و ادامه مسیر دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: علم و دانش با مهارت فرق دارد، اگر پدران ما دارای فرزندان زیاد بودند و در تربیت فرزندان موفق هم بودند به سبب اینکه مهارت تربیت فرزند را داشتند و بدون علم کلاسیک و از طرف دیگر امروز با وجود دو نفر و با وجود علم اما مهارت تربیت فرزند ندارد و دچار برخی از آسیب‌ها می‌شوند.

وی اظهار کرد: سراسر قرآن درس و آموزه مهارت است، قصه‌های پیامبران از آدم تا خاتم مهارت زندگی برای آشنایی انسان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شاعران نیز برگرفته از قرآن شعرهایی که می‌سرودند در بخش‌هایی از آن برای فراگیری درس مهارت زندگی برای انسان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha